Hastanelerde toplam kalite yönetiminin çalışan tatminine etkileri: Bir vakıf üniversitesi hastanesinde toplam kalite yönetiminin hekim tatminine etkileri konusunda bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplam Kalite Yönetimi insan odaklı ve onların ihtiyaçları doğrultusunda gelişen modern ve evrensel bir yönetim sürecidir.Bu tezde sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi uygulamaları ve bu uygulamaların çalışanların özellikle hekimlerin iş tatmini üzerine etkileri incelenmiştir. Tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde toplam kalite kavramı, ikinci bölümde sağlık hizmetleri ve sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, üçüncü bölümde ise iş tatmini literatür çalışmaları ile açıklanmıştır. Dördüncü bölüm olan son bölümde toplam kalite yönetiminin iş tatminine etkileri baz alınarak bir vakıf üniversitesi hastanesinde anket çalışması yapılmıştır.Anket sonuçlarından yola çıkarak; araştırmanın yapıldığı sağlık kuruluşunda toplam kalite yönetimi algısının henüz yeterince oluşmadığı, bu konuda hekimler ve bütün sağlık personelinin eğitilmesi gerektiği, araştırmaya katılan hekimlerin kendilerini toplam kalite yönetimi uygulamaları konusunda yetersiz gördüğü, yeni başlayan TKY çalışmalarının sürdürülmesi ve tüm hastane çalışanlarının katılımının sağlanması gerektiği, hastane yönetiminin toplam kalite yönetimine bağlılığını ve desteğini sürekli olarak göstermesi gerektiği sonuçları bulunmuştur. Ayrıca iş tatmininin oluşması için de TKY uygulamalarının önemi ve devamlılığının gerektiği görülmüştür. Total Quality Management is a modern and universal management process which is people oriented and developing according to their needs.In this thesis, total quality management practices in medical institutions and their effects on employees, especially on doctors' job satisfaction have been studied. This thesis consists of four parts. With the literature studies, Total quality concept In the first part, health services and quality concept in health services in the second part, job satisfaction in the third part are explained. In the last part, fourth part, a survey has been made in a foundation university based on the effects of total quality management on job satisfaction.On the basis of the results of the survey, it is understood that in the health institution where the survey was made, the total quality management perception hasn't been developed yet; doctors and all medical personnel need to be trained about it; doctors who took part in this survey find themselves inadequate for the total quality management practices; just started TQM studies should be carried on and all hospital employees should take part in; and the hospital administration should always show its loyalty for the total quality management and its support. Also to provide the job satisfaction, it seems that the importance and the persistence of TQM practices are required.
Collections