Show simple item record

dc.contributor.advisorGündoğdu, Sadi
dc.contributor.authorAydoğmuş, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-06T16:09:15Z
dc.date.available2020-12-06T16:09:15Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105992
dc.description.abstractToplam Kalite Yönetimi insan odaklı ve onların ihtiyaçları doğrultusunda gelişen modern ve evrensel bir yönetim sürecidir.Bu tezde sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi uygulamaları ve bu uygulamaların çalışanların özellikle hekimlerin iş tatmini üzerine etkileri incelenmiştir. Tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde toplam kalite kavramı, ikinci bölümde sağlık hizmetleri ve sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, üçüncü bölümde ise iş tatmini literatür çalışmaları ile açıklanmıştır. Dördüncü bölüm olan son bölümde toplam kalite yönetiminin iş tatminine etkileri baz alınarak bir vakıf üniversitesi hastanesinde anket çalışması yapılmıştır.Anket sonuçlarından yola çıkarak; araştırmanın yapıldığı sağlık kuruluşunda toplam kalite yönetimi algısının henüz yeterince oluşmadığı, bu konuda hekimler ve bütün sağlık personelinin eğitilmesi gerektiği, araştırmaya katılan hekimlerin kendilerini toplam kalite yönetimi uygulamaları konusunda yetersiz gördüğü, yeni başlayan TKY çalışmalarının sürdürülmesi ve tüm hastane çalışanlarının katılımının sağlanması gerektiği, hastane yönetiminin toplam kalite yönetimine bağlılığını ve desteğini sürekli olarak göstermesi gerektiği sonuçları bulunmuştur. Ayrıca iş tatmininin oluşması için de TKY uygulamalarının önemi ve devamlılığının gerektiği görülmüştür.
dc.description.abstractTotal Quality Management is a modern and universal management process which is people oriented and developing according to their needs.In this thesis, total quality management practices in medical institutions and their effects on employees, especially on doctors' job satisfaction have been studied. This thesis consists of four parts. With the literature studies, Total quality concept In the first part, health services and quality concept in health services in the second part, job satisfaction in the third part are explained. In the last part, fourth part, a survey has been made in a foundation university based on the effects of total quality management on job satisfaction.On the basis of the results of the survey, it is understood that in the health institution where the survey was made, the total quality management perception hasn't been developed yet; doctors and all medical personnel need to be trained about it; doctors who took part in this survey find themselves inadequate for the total quality management practices; just started TQM studies should be carried on and all hospital employees should take part in; and the hospital administration should always show its loyalty for the total quality management and its support. Also to provide the job satisfaction, it seems that the importance and the persistence of TQM practices are required.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHastanelerde toplam kalite yönetiminin çalışan tatminine etkileri: Bir vakıf üniversitesi hastanesinde toplam kalite yönetiminin hekim tatminine etkileri konusunda bir araştırma
dc.title.alternativeEffects of total quality management in hospitals on employees' satisfaction: A study in the matter effects of total quality management in a foundation university hospital on doctors' satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysicians
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmPerceived quality
dc.subject.ytmPrivate hospitals
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid10083183
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396640
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineSağlık Kurumları İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess