Müşteri değerinin marka sadakatine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çok yönlü bir kavram olan marka sadakati, temelinde marka değeri yatan ve markaya duyulan güven sonucunda ortaya çıkan bir kavramdır. Müşteri değeri ise işletmenin ürününü veya hizmetini kullanmış ve ürün ya da hizmetin ek değer sahibi olduğu inancındaki müşteri ile ürünün sağlayıcısı olan işletme arasındaki duygusal bağdır. Bu çalışmanın amacı da, müşteri değerinin marka sadakati üzerindeki rolünü ortaya koymaktır. Bu amaçla Ankara'da yaşayan 18 yaş ve üzeri tüketiciler ile bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket verileri SPSS 17.0 paket programı ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, marka ile ilgili algılanan kalite, sosyal ve parasal değer tüketicilerin marka sadakatini pozitif yönde etkilemektedir. Brand loyalty that is concept is a concept based on brand which is a multi dimensional resulted from trust about brand. Customer value is an emotional connection between customer, who has belief about service having additional value or product, and company, providing service. The purpose of this study is to reveal the role of customer value on customer loyalty. In this context, the survey method was employed to customers at the age of 18 and above. Survey data is examined and interpreted through SPSS 17.0. According to the results, perceived quality, social and monetary value have positive influences on brand loyalty of customers.
Collections