Üniversite öğrencilerinin geleceğe ilişkin umutlarının ve kaygı düzeylerinin Bazı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversite dönemi, geleceğe yönelik birçok önemli kararının alındığı kimlik kazanımı, bunalımlar, ani değişiklikler ve kararsızlıkların yaşandığı bir zaman dilimidir. Kişilerin üniversite eğitim sürecinde çeşitli etkenler nedeniyle ciddi kaygı, umutsuzluk, düşük yaşam doyumu ve olumsuz gelecek beklentileri içinde oldukları görülmektedir. Bu dönemde, gelecek yönelimine ilişkin bireysel farklılıklar olmakla birlikte kişinin geleceğe yöneliminin nasıl olduğu önemli olmaktadır.Bu çalışmada cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, öğrenim görülen üniversitenin devlet/özel üniversite olması, sınıf düzeyi, öğrenim görülen bölüm değişkenleri ile üniversite öğrencilerinin kaygı, umutsuzluk, yaşam doyumu, olumlu gelecek beklentilerinin araştırılması amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemi Ankara ili dâhilindeki 2 devlet üniversitesi ile 3 özel üniversitenin Mühendislik, Hukuk, Sağlık Bilimleri, Fen-Edebiyat ve Güzel Sanatlar fakültesi lisans öğrencilerinden oluşan 415 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilere kişisel bilgi formunun yanısıra `Kaygı Ölçeği, Beck Umutsuzluk Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği, Olumlu Gelecek Beklentisi Ölçeği `uygulanmıştır.Analizler kapsamında SPSS 21.0 İstatistik paket programi ile güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, Bağımsız gruplar t-testleri ve tek yönlü ANOVA testleri yapılmış, elde edilen bulgular sunulmuş ve literaturdeki diğer calismalar ile karsilastirilarak tartisilmistir. The university education period is a period of time in which identity acquisitions, crises, sudden changes and indecisiveness are experienced, and many important decisions for the future are taken. Individuals can be in serious anxiety, hopelessness, low life satisfaction and negative future expectations due to various factors during the university education period. In this period, there are differencies between individuals in term of future expectations, in this context it is important to know how one's future expectations are formed.In this study, it is aimed to investigate the anxiety, hopelessness, life satisfaction, positive future expectations of university students with regarding the variables such as gender, socio-economic level, university type, university program and grade.The sample of the research consists of 415 students consisting of 2 state universities and 3 private universities in Ankara, who are undergraduate students in Engineering, Law, Health Sciences, Science and Literature and Fine Arts faculties. `Anxiety Scale, Beck Hopelessness Scale, Life Satisfaction Scale, Positive Future Expectation Scale` were applied to the students who participated in the research.Reliability analysis, correlation analysis, Independent group t-tests and one-way ANOVA tests has been performed with the SPSS 21.0 Statistical Package Program within the scope of the analyzes and the results of the analyzes have been discussed and compared with the other studies in the literature.
Collections