Show simple item record

dc.contributor.advisorBalamir Bektaş, Rahşan
dc.contributor.authorYildiz, Ecem Eftun
dc.date.accessioned2020-12-06T16:03:47Z
dc.date.available2020-12-06T16:03:47Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105848
dc.description.abstractÜniversite dönemi, geleceğe yönelik birçok önemli kararının alındığı kimlik kazanımı, bunalımlar, ani değişiklikler ve kararsızlıkların yaşandığı bir zaman dilimidir. Kişilerin üniversite eğitim sürecinde çeşitli etkenler nedeniyle ciddi kaygı, umutsuzluk, düşük yaşam doyumu ve olumsuz gelecek beklentileri içinde oldukları görülmektedir. Bu dönemde, gelecek yönelimine ilişkin bireysel farklılıklar olmakla birlikte kişinin geleceğe yöneliminin nasıl olduğu önemli olmaktadır.Bu çalışmada cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, öğrenim görülen üniversitenin devlet/özel üniversite olması, sınıf düzeyi, öğrenim görülen bölüm değişkenleri ile üniversite öğrencilerinin kaygı, umutsuzluk, yaşam doyumu, olumlu gelecek beklentilerinin araştırılması amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemi Ankara ili dâhilindeki 2 devlet üniversitesi ile 3 özel üniversitenin Mühendislik, Hukuk, Sağlık Bilimleri, Fen-Edebiyat ve Güzel Sanatlar fakültesi lisans öğrencilerinden oluşan 415 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilere kişisel bilgi formunun yanısıra `Kaygı Ölçeği, Beck Umutsuzluk Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği, Olumlu Gelecek Beklentisi Ölçeği `uygulanmıştır.Analizler kapsamında SPSS 21.0 İstatistik paket programi ile güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, Bağımsız gruplar t-testleri ve tek yönlü ANOVA testleri yapılmış, elde edilen bulgular sunulmuş ve literaturdeki diğer calismalar ile karsilastirilarak tartisilmistir.
dc.description.abstractThe university education period is a period of time in which identity acquisitions, crises, sudden changes and indecisiveness are experienced, and many important decisions for the future are taken. Individuals can be in serious anxiety, hopelessness, low life satisfaction and negative future expectations due to various factors during the university education period. In this period, there are differencies between individuals in term of future expectations, in this context it is important to know how one's future expectations are formed.In this study, it is aimed to investigate the anxiety, hopelessness, life satisfaction, positive future expectations of university students with regarding the variables such as gender, socio-economic level, university type, university program and grade.The sample of the research consists of 415 students consisting of 2 state universities and 3 private universities in Ankara, who are undergraduate students in Engineering, Law, Health Sciences, Science and Literature and Fine Arts faculties. `Anxiety Scale, Beck Hopelessness Scale, Life Satisfaction Scale, Positive Future Expectation Scale` were applied to the students who participated in the research.Reliability analysis, correlation analysis, Independent group t-tests and one-way ANOVA tests has been performed with the SPSS 21.0 Statistical Package Program within the scope of the analyzes and the results of the analyzes have been discussed and compared with the other studies in the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin geleceğe ilişkin umutlarının ve kaygı düzeylerinin Bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of university students' future attitudes and anxiety levels according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-01
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmHope
dc.subject.ytmFuture anxiety
dc.subject.ytmFuture expectations
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmHopelessness
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmPositive thinking
dc.identifier.yokid10192634
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504971
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess