Stratejik yönetimde performans ölçümü ve dengeli sonuç kartı uygulamalarının enerji sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin verimliliğine ve insan kaynakları performans artışına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Performans Yönetim Modeli olarak Dengeli Sonuç Kartı, diğer geleneksel performans yönetim modellerinden farklı bir yöntem sergileyerek finansal ölçütlerle birlikte finansal olmayan ölçütleri de kullanmaktadır. Bu yöntem, bir işletme ve organizasyonun vizyon ve stratejisini mantıklı ve geçerli hale getirmektedir. Dört boyutlu bir sistem olarak Dengeli Sonuç Kartı ölçüm modeli; finansal, müşteri, içsel işletme süreçleri, öğrenme ve gelişme boyutu ile amaçları dengelemektedir. Dengeli Sonuç Kartı Yöntemi, firma ve şirketlerde günlük rutin çalışma ile uzun süreli gelecek amaçları gerçekleştirmekte ve işletmelerin hedeflerine stratejik bir biçimde ulaşmaya olanak sağlamaktadır.Bu çalışmanın temel amacı, Dengeli Sonuç Kartı Yöntemi'nin son yıllar içerisinde performans yönetim literatüründe neden bu kadar önemli bir yer aldığının anlaşılmasıdır. Buna ek olarak modelin işletmelerde nasıl uygulandığı ve uygulama aşamasında karşılaşılan sorunların nasıl çözüldüğü, uygulamanın avantaj ve dezavantajlarının açıklanması amaçlanmaktadır.Yapılan araştırma sonucunda, Dengeli Sonuç Kartı yaklaşımının kurumsal performans ölçümü ile şirket stratejileri arasında ilişki kurmaya yardımcı olduğu sonucuna varılmıştır. Katılımcılara göre Dengeli Sonuç Kartı yaklaşımı, performans ölçümünde ve kurumun stratejik önceliklerini belirlemede yardımcı olmaktadır. Katılımcılar, Dengeli Sonuç Kartı'nın tek başına şirket performansını ölçmede yeterli olduğu görüşüne ise kısmen katılmaktadır. Son olarak katılımcıların performans ölçümünde ve stratejik yönetimde Dengeli Sonuç Kartı uygulamasını diğer şirketlere de önereceği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Performans, Performans Yönetimi, Dengeli Sonuç Kartı Yönetim Modeli As a Performance Management Model, the Balanced Scorecard Method evaluates the organizational performance of businesses using financial criteria as well as non-financial criteria, demonstrating a different method from other traditional performance management models. This method makes the vision and strategy of a business and organization rational and effective. As a four-dimensional system, the Balanced Scorecard Method balances objectives with financial, customer, internal and innovative dimensions. The Balanced Scorecard Method allows firms and companies to achieve long-term future goals through daily routine work and allows businesses to reach their objectives in a strategic manner.The main purpose of this study is to reveal the significance of the Balanced Scorecard Method in the recent literature, to explain how the model is implemented in businesses as a method and how they solve the problems, they encounter in the application phase and to explain the advantages and disadvantages of application.According to the study results, participants believe that the Balanced Scorecard approach is enabling the establishment of a relationship between corporate performance measurement and corporate strategy. According to the participants, The Balanced Scorecard approach helps businesses to determine the organization's strategic priorities in performance measurement. It is found that the participants rarely agree that the Balanced Scorecard is sufficient to measure company performance alone. Finally, it is also found out that the participants recommend the Balanced Scorecard application to other companies for performance measurement and strategic management.Keywords: Performance, Performance Management, Balanced Scorecard Management Model
Collections