Show simple item record

dc.contributor.advisorDerdiyok, Türkmen
dc.contributor.authorAfandi, Farid
dc.date.accessioned2020-12-06T16:03:09Z
dc.date.available2020-12-06T16:03:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105832
dc.description.abstractPerformans Yönetim Modeli olarak Dengeli Sonuç Kartı, diğer geleneksel performans yönetim modellerinden farklı bir yöntem sergileyerek finansal ölçütlerle birlikte finansal olmayan ölçütleri de kullanmaktadır. Bu yöntem, bir işletme ve organizasyonun vizyon ve stratejisini mantıklı ve geçerli hale getirmektedir. Dört boyutlu bir sistem olarak Dengeli Sonuç Kartı ölçüm modeli; finansal, müşteri, içsel işletme süreçleri, öğrenme ve gelişme boyutu ile amaçları dengelemektedir. Dengeli Sonuç Kartı Yöntemi, firma ve şirketlerde günlük rutin çalışma ile uzun süreli gelecek amaçları gerçekleştirmekte ve işletmelerin hedeflerine stratejik bir biçimde ulaşmaya olanak sağlamaktadır.Bu çalışmanın temel amacı, Dengeli Sonuç Kartı Yöntemi'nin son yıllar içerisinde performans yönetim literatüründe neden bu kadar önemli bir yer aldığının anlaşılmasıdır. Buna ek olarak modelin işletmelerde nasıl uygulandığı ve uygulama aşamasında karşılaşılan sorunların nasıl çözüldüğü, uygulamanın avantaj ve dezavantajlarının açıklanması amaçlanmaktadır.Yapılan araştırma sonucunda, Dengeli Sonuç Kartı yaklaşımının kurumsal performans ölçümü ile şirket stratejileri arasında ilişki kurmaya yardımcı olduğu sonucuna varılmıştır. Katılımcılara göre Dengeli Sonuç Kartı yaklaşımı, performans ölçümünde ve kurumun stratejik önceliklerini belirlemede yardımcı olmaktadır. Katılımcılar, Dengeli Sonuç Kartı'nın tek başına şirket performansını ölçmede yeterli olduğu görüşüne ise kısmen katılmaktadır. Son olarak katılımcıların performans ölçümünde ve stratejik yönetimde Dengeli Sonuç Kartı uygulamasını diğer şirketlere de önereceği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Performans, Performans Yönetimi, Dengeli Sonuç Kartı Yönetim Modeli
dc.description.abstractAs a Performance Management Model, the Balanced Scorecard Method evaluates the organizational performance of businesses using financial criteria as well as non-financial criteria, demonstrating a different method from other traditional performance management models. This method makes the vision and strategy of a business and organization rational and effective. As a four-dimensional system, the Balanced Scorecard Method balances objectives with financial, customer, internal and innovative dimensions. The Balanced Scorecard Method allows firms and companies to achieve long-term future goals through daily routine work and allows businesses to reach their objectives in a strategic manner.The main purpose of this study is to reveal the significance of the Balanced Scorecard Method in the recent literature, to explain how the model is implemented in businesses as a method and how they solve the problems, they encounter in the application phase and to explain the advantages and disadvantages of application.According to the study results, participants believe that the Balanced Scorecard approach is enabling the establishment of a relationship between corporate performance measurement and corporate strategy. According to the participants, The Balanced Scorecard approach helps businesses to determine the organization's strategic priorities in performance measurement. It is found that the participants rarely agree that the Balanced Scorecard is sufficient to measure company performance alone. Finally, it is also found out that the participants recommend the Balanced Scorecard application to other companies for performance measurement and strategic management.Keywords: Performance, Performance Management, Balanced Scorecard Management Modelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik yönetimde performans ölçümü ve dengeli sonuç kartı uygulamalarının enerji sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin verimliliğine ve insan kaynakları performans artışına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the impact of performance evaluation and balanced scorecard applications in strategy management to the productivity of organizations in energy sector and performance increment in human resources
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-10
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.subject.ytmBalanced scorecard
dc.subject.ytmHuman resources
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmEnergy sector
dc.identifier.yokid10223827
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531525
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess