Teaching writing to 11th grade students through the multiple intelligences theory
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETKARTAL, Samiye. Çoklu Zeka Kuramı Temelli Aktiviteler İçeren Yazma Görevleriyle 11.Sınıf Öğrencilerine Yazma Becerilerinin Öğretimi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2019.Bu çalışmanın amacı, Çoklu Zeka Kuramı temelli aktivitelerden oluşan yazma görevleriyle, öğrencilere yazma becerilerini öğretmektir. Çalışmanın örneklemini Erzincan ilinde aynı şartlara sahip 47 adet 11. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 23'ü deney grubunu, 24'ü ise kontrol grubunu temsil etmektedir. Veriler, öğrencilerin yazmaya ilişkin görüşlerini belirttikleri anket sonucunda elde edilmiştir. Öğrencilerin, çoklu zekâ kuramına göre hazırlanan aktiviteleri içeren yazma görevlerini tamamladıktan sonra, yazmaya ilişkin görüşlerini belirttikleri anket, çalışmanın sonunda uygulanmıştır. Bu çalışmada asıl amaç, çoklu zekâ temelli aktiviteleri içeren yazma görevleriyle yazma becerilerini öğretmek, sevdirmek ve öğrencilerin yazma becerilerini arttırmaktı. Bu çalışma nitel bir metoda sahiptir. Nitel araştırma yöntemi ile elde edilen verilerin analizinde, istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel değerlendirmeler ışığında, İngilizce derslerinde Çoklu Zekâ Kuramı temelli aktiviteler içeren yazma görevlerinin, öğrencilere yazma becerilerinin öğretiminde, yazma becerilerinin sevdirilmesinde ve öğrencilerin yazma becerilerini arttırmada olumlu etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yazma Becerilerinin Öğretimi ve Öğrenimi, Çoklu Zekâ Kuramı ABSTRACTKARTAL, Samiye. Teaching Writing to 11th Grade Students through the Multiple Intelligences Theory, Master's Thesis, Ankara, 2019.The aim of this study is to teach writing to the 11th grade students through the writing tasks including the activities based on the Multiple Intelligences Theory. The sample group of this study consists of 47 students who are the 11th grade students with the same conditions in the province of Erzincan. 23 students represent the experimental group and 24 students represent the control group. The data was collected through a questionnaire in which students gave their opinions toward writing in English lessons. The 26 item questionnaire was administered to all students at the end of the study. The main purpose of the study is to teach writing skills, to have the students love writing and to enhance their writing skills in EFL classes. This study has a quantitative method since it involves quantitative research instruments. Statistical methods were used in the analysis of data collected with quantitative research methods. The findings in the research indicate that the writing tasks including the activities based on the Multiple Intelligences Theory have a positive impact on teaching writing, having students love writing and improving students' writing skills in EFL classes. Key words: Teaching and Learning Writing, Multiple Intelligences Theory
Collections