Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Gülşen
dc.contributor.authorKartal, Samiye
dc.date.accessioned2020-12-06T16:00:17Z
dc.date.available2020-12-06T16:00:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105755
dc.description.abstractÖZETKARTAL, Samiye. Çoklu Zeka Kuramı Temelli Aktiviteler İçeren Yazma Görevleriyle 11.Sınıf Öğrencilerine Yazma Becerilerinin Öğretimi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2019.Bu çalışmanın amacı, Çoklu Zeka Kuramı temelli aktivitelerden oluşan yazma görevleriyle, öğrencilere yazma becerilerini öğretmektir. Çalışmanın örneklemini Erzincan ilinde aynı şartlara sahip 47 adet 11. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 23'ü deney grubunu, 24'ü ise kontrol grubunu temsil etmektedir. Veriler, öğrencilerin yazmaya ilişkin görüşlerini belirttikleri anket sonucunda elde edilmiştir. Öğrencilerin, çoklu zekâ kuramına göre hazırlanan aktiviteleri içeren yazma görevlerini tamamladıktan sonra, yazmaya ilişkin görüşlerini belirttikleri anket, çalışmanın sonunda uygulanmıştır. Bu çalışmada asıl amaç, çoklu zekâ temelli aktiviteleri içeren yazma görevleriyle yazma becerilerini öğretmek, sevdirmek ve öğrencilerin yazma becerilerini arttırmaktı. Bu çalışma nitel bir metoda sahiptir. Nitel araştırma yöntemi ile elde edilen verilerin analizinde, istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel değerlendirmeler ışığında, İngilizce derslerinde Çoklu Zekâ Kuramı temelli aktiviteler içeren yazma görevlerinin, öğrencilere yazma becerilerinin öğretiminde, yazma becerilerinin sevdirilmesinde ve öğrencilerin yazma becerilerini arttırmada olumlu etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yazma Becerilerinin Öğretimi ve Öğrenimi, Çoklu Zekâ Kuramı
dc.description.abstractABSTRACTKARTAL, Samiye. Teaching Writing to 11th Grade Students through the Multiple Intelligences Theory, Master's Thesis, Ankara, 2019.The aim of this study is to teach writing to the 11th grade students through the writing tasks including the activities based on the Multiple Intelligences Theory. The sample group of this study consists of 47 students who are the 11th grade students with the same conditions in the province of Erzincan. 23 students represent the experimental group and 24 students represent the control group. The data was collected through a questionnaire in which students gave their opinions toward writing in English lessons. The 26 item questionnaire was administered to all students at the end of the study. The main purpose of the study is to teach writing skills, to have the students love writing and to enhance their writing skills in EFL classes. This study has a quantitative method since it involves quantitative research instruments. Statistical methods were used in the analysis of data collected with quantitative research methods. The findings in the research indicate that the writing tasks including the activities based on the Multiple Intelligences Theory have a positive impact on teaching writing, having students love writing and improving students' writing skills in EFL classes. Key words: Teaching and Learning Writing, Multiple Intelligences Theoryen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeaching writing to 11th grade students through the multiple intelligences theory
dc.title.alternativeÇoklu zeka kuramı temelli aktiviteler içeren yazma görevleriyle 11.sınıf öğrencilerine yazma becerilerinin öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-24
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10238685
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545442
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess