Tüketicilerin hazır gıdalara karşı tutum ve niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Y kuşağına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Y kuşağı tüketicilerinin hazır gıdalara karşı tutum veniyetlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Birinci bölümdesosyal kuşaklar hakkında genel bilgilerin yanı sıra Y kuşağının tüketim alışkanlıklarınayer verilmiştir. İkinci bölümde hazır gıda işletmeleri, yiyecek ve içecek sektörününtarihsel gelişimi, Y kuşağının hem girişimci hem de tüketici olarak sektördeki yeri ve Ykuşağı tüketicilerinin satın alma süreçlerine tutum ve niyetlerini etkileyen faktörlerincelenmiştir. Son bölümde ise Y kuşağının hazır gıda ürünlerine yönelik tutum veniyetlerini ölçmek amacıyla yapılan araştırmaya yer verilmiştir. Araştırmada 1980-1995 yılları arasında doğmuş 277 Y kuşağı tüketicisinin çevrimiçi anket yoluyla; hazırgıda satın alımına yönelik tutumları, hazır satın alma niyetleri, etik kimlikleri, gıdagüvenliği endişeleri ve sağlık bilinçleri ölçülmüştür. Araştırma sonucunda ise Y kuşağıtüketicilerinin etik kimlik ve gıda güvenliği endişelerinin hazır gıda ürünlerine yöneliktutumları ve dolaylı olarak hazır gıda satın alma niyetleri üzerinde anlamlı etkilerininbulunduğu görülmektedir. The aim of this study is to determine the factors affecting gen Y costumers'attitudes and intentions towards prepared foods. In the first part, besides generalinformation about generations, consumption habits of gen Y are included. In thesecond part, the historical development of food enterprises, food and beverageindustries, place of gen Y as an entrepreneur and consumer and factors affecting genY consumers' attitudes and intentions in purchasing processes are examined. In thelast part, the research made to measure consumption preferences of gen Y is given.In this research, through the online survey of 277 gen Y consumers who were bornbetween 1980-1995; Attitudes towards prepared food, purchase intentions of preparedfood, ethical identities, food safety concerns and health consciousness weremeasured. As a result of this research, gen Y consumers' ethical identity and foodsafety concerns have significant effect on their attitudes towards prepared productsand purchase intentions of prepared food.
Collections