Ortaokul 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin çocuk edebiyatı bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuklar için edebiyat eğitimi, çocukların psikolojik, duygusal ve fikrî gelişmeleri için büyük önem taşımaktadır. Bundan dolayı çocuk edebiyatı, çocukların hem edebî bir zevk almasını sağlayabilmeli, hem de onlara kişisel gelişim bakımından katkılar sunabilmelidir. Çalışmamızın amacı, ortaokul yedinci sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin çocuk edebiyatı bağlamında incelenmesidir. Bu hedef doğrultusunda, ele alınan yedinci sınıf ders kitabında yer alan metinler, içerik, resim, anlatım, kelimeler, yazım ve noktalama açısından incelenmiştir. Kitapta yer alan otuz yedi metin çocuk edebiyatı bağlamında ele alınmıştır. Kitaptaki metinlerin genel anlamda içerik, duygu-düşünce-hayal bakımından başarılı oldukları ve çocuk edebiyatına uygun olduğu tespit edilmiştir. Fakat kitaptaki metinlerde belli bazı türlere daha çok yer verildiği görülmüştür. Ayrıca metinlerden bir kısmının; resim ve içerik uyumu, bilinmeyen kelimelerin çokluğu gibi noktalar açısından çocuk edebiyatı yönüyle öğrencilere uygun olmadığı ve çocuklara fazla bir katkı sağlayamayacağı sonucuna varılmıştır. Anahtar Sözcükler: Türkçe ders kitabı, çocuk edebiyatı, metin, çocuk. Literature education for kids are very important for their psychological, emotional and intellectual development. Therefore, children's literature should be able to provide kids with literary pleasure and to offer them personal development. The aim of our study is to examine the texts of the seventh grade Turkish textbook of secondary school in terms of children's literary. In this direction, the texts in the seventh grade textbook studied were examined in terms of content, painting, narration, words, writing and punctuation. A total of thirty-seven texts were examined in the book and these were made according of children's literature. It has been determined that the texts in the book are generally successful in terms of content, language-expression, emotion-thought-imagination, and are in line with the children's literature. However, it has been seen that some texts have more space in the texts. Also part of the text; Length, picture-content harmony, the multiplicity of unknown words, etc. İn the context of children's literature, they are not suitable for the students and teyp can not make much contribution to the kids. Key Words: Turkısh course book, children's literature, text, kid.
Collections