Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşar, Hüseyin
dc.contributor.authorMirzaoğlu, Vahac
dc.date.accessioned2020-12-06T15:14:37Z
dc.date.available2020-12-06T15:14:37Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104972
dc.description.abstractÇocuklar için edebiyat eğitimi, çocukların psikolojik, duygusal ve fikrî gelişmeleri için büyük önem taşımaktadır. Bundan dolayı çocuk edebiyatı, çocukların hem edebî bir zevk almasını sağlayabilmeli, hem de onlara kişisel gelişim bakımından katkılar sunabilmelidir. Çalışmamızın amacı, ortaokul yedinci sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin çocuk edebiyatı bağlamında incelenmesidir. Bu hedef doğrultusunda, ele alınan yedinci sınıf ders kitabında yer alan metinler, içerik, resim, anlatım, kelimeler, yazım ve noktalama açısından incelenmiştir. Kitapta yer alan otuz yedi metin çocuk edebiyatı bağlamında ele alınmıştır. Kitaptaki metinlerin genel anlamda içerik, duygu-düşünce-hayal bakımından başarılı oldukları ve çocuk edebiyatına uygun olduğu tespit edilmiştir. Fakat kitaptaki metinlerde belli bazı türlere daha çok yer verildiği görülmüştür. Ayrıca metinlerden bir kısmının; resim ve içerik uyumu, bilinmeyen kelimelerin çokluğu gibi noktalar açısından çocuk edebiyatı yönüyle öğrencilere uygun olmadığı ve çocuklara fazla bir katkı sağlayamayacağı sonucuna varılmıştır. Anahtar Sözcükler: Türkçe ders kitabı, çocuk edebiyatı, metin, çocuk.
dc.description.abstractLiterature education for kids are very important for their psychological, emotional and intellectual development. Therefore, children's literature should be able to provide kids with literary pleasure and to offer them personal development. The aim of our study is to examine the texts of the seventh grade Turkish textbook of secondary school in terms of children's literary. In this direction, the texts in the seventh grade textbook studied were examined in terms of content, painting, narration, words, writing and punctuation. A total of thirty-seven texts were examined in the book and these were made according of children's literature. It has been determined that the texts in the book are generally successful in terms of content, language-expression, emotion-thought-imagination, and are in line with the children's literature. However, it has been seen that some texts have more space in the texts. Also part of the text; Length, picture-content harmony, the multiplicity of unknown words, etc. İn the context of children's literature, they are not suitable for the students and teyp can not make much contribution to the kids. Key Words: Turkısh course book, children's literature, text, kid.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin çocuk edebiyatı bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeExami̇nati̇on of texts in Turkish course book of secondary school grade 7 to the children's literature
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-05
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmText
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmLiterature education
dc.identifier.yokid10171647
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486152
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess