Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde eğitsel oyunlar yoluyla kavram öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı DKAB dersi kavram öğretiminde eğitsel oyun yöntemi kullanımının, dersin verimliliğine etkisini araştırmaktır. Bu yöntemi kullanan öğretmenlerin yeterlilikleri, derslerde oyun kullanırken karşılaştıkları zorluklar, bu zorlukların üstesinden gelme biçimleri, bunun yanında oyunun değer eğitimine katkısının belirlenmesi de çalışmanın amaçlarındandır. Nitel olarak kurgulanan araştırmanın verileri, İstanbul ili, Eyüp ilçesinde görev yapan ve kavram öğretiminde eğitsel oyun yöntemini tercih eden 24 DKAB öğretmeni ile yapılan görüşmelerle elde edilmiştir. Çalışma grubunun seçilmesinde, kolay ulaşılabilirlik ilkesi esas alınarak amaçlı örneklem tercih edilmiş, verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise, betimleme, yorumlama ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma esnasında kavram öğretiminde eğitsel oyun yöntemini kullanan öğretmenlerin büyük çoğunluğunun konu ile alakalı yapılan çalışmaları takip ettikleri ve kendilerini mesleki anlamda geliştirmeye açık oldukları görülmüştür. Kavram öğretimi için eğitsel oyun kullanımının oldukça verimli sonuçlar doğurduğu, yapılan mülakatlarla ortaya konulmuştur. The aim of this research is to demonstrate the effectiveness of the use of educational play method in the teaching of concepts in courses of religious culture and knowledge of ethics. It is also the purpose of the study to determine the qualifications of teachers who follow this method, the difficulties they encounter when using games in lessons, how they overcome the difficulties and the contribution to value education.The data of the research designed as qualitative are obtained through interviews with 24 religious culture and ethics teachers who work in Eyüp, İstanbul and who prefer educational play method in the teaching of concepts. In the selection of the study group, the purpose sampling was preferred based on the principle of easy accessibility. The semi-structured interview form is used to collect data. As for the analysis of the data, the methods of description, interpretation and content analysis are used. During research, it has been seen that a great majority of teachers who use educational play method are following the studies related to the subject rofess opening to develop themselves in rofessional sense. It has been shown that the use of educational games to teach the concepts results in highly efficient consequences.
Collections