Show simple item record

dc.contributor.advisorNazıroğlu, Bayramali
dc.contributor.authorAtasoy, Ülüve
dc.date.accessioned2020-12-06T14:49:07Z
dc.date.available2020-12-06T14:49:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104386
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı DKAB dersi kavram öğretiminde eğitsel oyun yöntemi kullanımının, dersin verimliliğine etkisini araştırmaktır. Bu yöntemi kullanan öğretmenlerin yeterlilikleri, derslerde oyun kullanırken karşılaştıkları zorluklar, bu zorlukların üstesinden gelme biçimleri, bunun yanında oyunun değer eğitimine katkısının belirlenmesi de çalışmanın amaçlarındandır. Nitel olarak kurgulanan araştırmanın verileri, İstanbul ili, Eyüp ilçesinde görev yapan ve kavram öğretiminde eğitsel oyun yöntemini tercih eden 24 DKAB öğretmeni ile yapılan görüşmelerle elde edilmiştir. Çalışma grubunun seçilmesinde, kolay ulaşılabilirlik ilkesi esas alınarak amaçlı örneklem tercih edilmiş, verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise, betimleme, yorumlama ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma esnasında kavram öğretiminde eğitsel oyun yöntemini kullanan öğretmenlerin büyük çoğunluğunun konu ile alakalı yapılan çalışmaları takip ettikleri ve kendilerini mesleki anlamda geliştirmeye açık oldukları görülmüştür. Kavram öğretimi için eğitsel oyun kullanımının oldukça verimli sonuçlar doğurduğu, yapılan mülakatlarla ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to demonstrate the effectiveness of the use of educational play method in the teaching of concepts in courses of religious culture and knowledge of ethics. It is also the purpose of the study to determine the qualifications of teachers who follow this method, the difficulties they encounter when using games in lessons, how they overcome the difficulties and the contribution to value education.The data of the research designed as qualitative are obtained through interviews with 24 religious culture and ethics teachers who work in Eyüp, İstanbul and who prefer educational play method in the teaching of concepts. In the selection of the study group, the purpose sampling was preferred based on the principle of easy accessibility. The semi-structured interview form is used to collect data. As for the analysis of the data, the methods of description, interpretation and content analysis are used. During research, it has been seen that a great majority of teachers who use educational play method are following the studies related to the subject rofess opening to develop themselves in rofessional sense. It has been shown that the use of educational games to teach the concepts results in highly efficient consequences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleDin kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde eğitsel oyunlar yoluyla kavram öğretimi
dc.title.alternativeTeaching concepts through educational games in courses of religious culture and knowledge of ethics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-04
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation plays
dc.subject.ytmReligious culture and moral knowledge lesson
dc.identifier.yokid10252773
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564883
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess