Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-6 of 6
-
Hayat bilgisi dersinde senaryo tabanlı öğrenme yöntemi ile kavram öğretiminin öğrencilerin başarı, tutum ve öğrenme kalıcılığına etkisi
(RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Birey, toplum ve doğa üçgeninde oluşturulan Hayat Bilgisi dersinin önemli bileşenlerinden biri kavramlardır. Kavramları doğru bir şekilde öğrenmenin gerekliliği ile senaryo tabanlı öğrenmenin hayatın içinden gelen öğrenme ... -
Kavramsal değişim metinlerinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarının giderilmesine ve başarısına etkisi
(RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)2014 yılındaki yerel seçimler, cumhurbaşkanlığı seçimi ve 2015 yılında iki kez yapılan genel seçimler ve ülkemizin başkanlık sistemi ile yönetilip yönetilmemesi tartışmaları sürecinde insanlar ve yönetim ünitesinin içeriğine ... -
Matematik eğitiminde problem çözmeye dayalı öğrenme: Meta - analiz çalışması
(RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez çalışmasında, matematik eğitiminde problem çözmeye dayalı öğrenmenin başarıya ve tutuma olan etkilerinin ele alındığı tam deneysel çalışmalar üzerinde meta-analiz gerçekleştirilmiştir. Meta-analiz, belirli bir konuda ... -
Öz düzenleyici öğrenmenin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
(RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi, maddenin değişimi ve tanınması ünitesi ?ısı maddeleri etkiler? konusunda öz düzenlemeye dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve bilimsel ... -
Problem kurma etkinliklerine dayalı öğrenme ortamının öğrencilerin problem çözme ve problem kurma başarılarına göre değerlendirilmesi
(RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-07)Bu araştırmanın amacı; problem kurma etkinliklerine dayalı öğrenme ortamının öğrencilerin problem çözme ve problem kurma başarısına göre değerlendirilmesidir.Çalışmada yöntem olarak; problem kurma etkinliklerinin öğrencilerin ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde tahmin et-gözle-açıkla (TGA) uygulamaları
(RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Tahmin Et Gözle Açıkla (TGA) uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına, derse karşı tutumlarına, bilgilerin kalıcılığa etkisini incelemek ve ...