Kavramsal değişim metinlerinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarının giderilmesine ve başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2014 yılındaki yerel seçimler, cumhurbaşkanlığı seçimi ve 2015 yılında iki kez yapılan genel seçimler ve ülkemizin başkanlık sistemi ile yönetilip yönetilmemesi tartışmaları sürecinde insanlar ve yönetim ünitesinin içeriğine dair kavramlar sıkça gündeme gelmiştir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, İnsanlar ve Yönetim ünitesinde geçen milli egemenlik, milli bağımsızlık, demokrasi, kamuoyu, yönetim kavramları ile ilgili kavram yanılgılarını bulmak, bu kavram yanılgılarının giderilmesinde ve akademik başarı bazında kavramsal değişim metinlerinin (KDM) etkisini araştırmaktır. Posner ve diğerlerinin belirtmiş olduğu kavramsal değişim yaklaşımı esas alınarak KDM'ler hazırlanmıştır. Bu çalışmada karma (mixed) yöntem kullanılmıştır. Nicel yaklaşımlardan yarı deneysel desen ve nitel veri toplama araçlarından mülakatlar yardımıyla veriler toplanmıştır. Çalışma grubunu 95 4.sınıf öğrencisi (30 deney gurubu, 30 kontrol gurubu ve 35 nitel çalışma gurubu) oluşturmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 16 paket programı ve betimsel analizden yararlanılmıştır. Bu analizler sonucunda hem akademik başarı hem de kavram yanılgılarının giderilmesi hususunda deney gurubu lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda eğitimcilere ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kavram, Kavram Yanılgısı, Kavramsal Değişim Metni, İnsanlar ve Yönetim. The concepts regarding the content of the `people and governance` unit in the process of local elections and presidency elections held in 2014, and two general elections in 2015 besides the debates on presidential government in the meantime have gained currency. Accordingly, this study aims to find out the conceptual fallacies in the `people and governance` unit in terms of national sovereignty, national independency, democracy, public opinion, governance, besides, it attempts to explore the effects of the conceptual change texts (CCT) and their elimination on the academic achievement. CCT's have been prepared according to the conceptual change approach described in Posner et al.'s study. The study adopts mixed method research design. The quantitative data was gathered through quasi-experimental design and the qualitative data was gathered through interviews. The sample is 95 4th grade students (30 students for experimental group and 30 for control group and the other 35 qualitative study group). The quantitative data was analysed through SPSS 16 statistical analysis programme and the qualitative data was analysed according to thematic analysis. The results indicate that there is a significant difference between the experimental group and the other groups in terms of elimination of the conceptual fallacies and academic achievement. The study has yielded several implications for educationalists and researchers.Keywords: concept, conceptual fallacy, conceptual change text, people and governance
Collections