Hayat bilgisi dersinde senaryo tabanlı öğrenme yöntemi ile kavram öğretiminin öğrencilerin başarı, tutum ve öğrenme kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birey, toplum ve doğa üçgeninde oluşturulan Hayat Bilgisi dersinin önemli bileşenlerinden biri kavramlardır. Kavramları doğru bir şekilde öğrenmenin gerekliliği ile senaryo tabanlı öğrenmenin hayatın içinden gelen öğrenme ortamları birleştirildiğinde çalışmanın temel paradigması kendini göstermektedir. Araştırmanın amacı, ilkokul 3.sınıf öğrencilerinde Senaryo Tabanlı Öğrenme yönteminin Hayat Bilgisi dersi kavram öğrenme başarısına, öğrenilen kavramların kalıcılığına ve öğrencilerin derse yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma yarı-deneysel desende gerçekleştirilmiş, çalışma grubunun belirlenmesinde tipik durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 eğitim ve öğretim yılı Trabzon ili Yıldızlı Toki ilkokulu 3.sınıfında öğrenim gören deney (21) ve kontrol (22) grubu toplam 43 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla, Kavram Yanılgıları Belirleme Formu (KYBF), Kavram Başarı Testi (KBT), Hayat Bilgisi Tutum Ölçeği (HBTÖ) ve Kavram Kalıcılık Testi (KKT) kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, Mann Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen bulgular .05 anlamlılık düzeyinde sınanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen bulgular, senaryo tabanlı öğrenmenin meteoroloji, tahmin, grafik ve cumhuriyet kavramları özelinde kavram öğrenme başarısı ve kavram kalıcılığına manidar düzeyde etki yaptığını göstermiştir. Ayrıca yöntemin Hayat Bilgisi dersine yönelik tutuma anlamlı ölçüde etkisi olduğu ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Senaryo Tabanlı Öğrenme, Kavram Öğretimi, Hayat Bilgisi Concepts are among the most significant constituents of the Social Studies course, created in conjunction with the individual as well as the society and the nature. The fundamental paradigm of the study reveals itself via the the necessity to acquire the concepts in an appropriate way and the life-oriented learning settings arising out of the scenario-based learning.The aim of the study is to analyze the achievement rate of the conceptual learning in the Social Studies course via scenario-based learning, the permanence of the concepts learnt and the attitudes of the students towards the course. The study has been conducted in a semi-empirical manner, having benefitted from situation exemplification while determining the control group. The study group of the study comprises of 43 students currently in the 3rd grade of the Yıldızlı Toki Primary School in the city of Trabzon, 21 and 22 of whom belong to the experimental and the control group, respectively.Conceptual misunderstanding determination form, Conceptual achievement test, Social studies attitude scale and Conceptual permanance test have been applied to acquire the study data. Arithmetic average, standard deviation, the mann whitney u test and the wilcoxon test have been utilized to process the data. The findings acquired via the aforementioned tools have been tested at a significance level of .05 It has been found out via the obtained data that scenario-based learning considerably contributes to acquiring as well as recalling the concepts regarding meteorology, prediction, graphics and the republic. In addition, the method has been proven to enhance the attitude towards the Social Studies course.Key words: Scenario-Based Learning, Conceptual Teaching, Social Studies
Collections