Tga tekniğine dayalı laboratuvar etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının argüman oluşturma becerilerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz modern eğitim sistemlerinin amaçlarından biri araştıran, sorgulayabilen, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen, olaylar ya da durumlar arasında neden – sonuç ilişkisi kurabilen, öğrendiklerini günlük yaşantısına aktarabilen bireyler yetiştirmektir. Bu bakımdan öğretim tekniklerinde her geçen gün bu durumu destekleyen uygulamalar geliştirilmektedir. Bu teze konu olan çalışmada, Tahmin et – Gözle – Açıkla (TGA) ve Çoklu TGA (ÇTGA) tipi laboratuvar etkinlikleri kullanılarak fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon seviyeleri belirlenmiştir. Uygulama sürecinde argüman seviyelerindeki değişim de değerlendirilmiştir. Çalışmada eğitim verilen adayların etkinliklere yönelik görüşleri de belirlenmiştir. Bu bağlamda çalışmada, durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenimine devam eden 40 adet 1. sınıf öğrencisi ile Genel Kimya Laboratuvarı II dersi kapsamında yürütülmüştür. Çalışma boyunca araştırmacı tarafından tasarlanan ve uzman görüşleri ile düzenlenen dört adet TGA ve bir adet ÇTGA etkinliği bir dönem boyunca belirli aralıklarla adaylara uygulanmıştır. Etkinliklere ait çalışma yaprakları, revize edilmiş Toulmin argüman seviye ölçeğine göre içerik analizine tabi tutulmuş olup, bu şekilde argüman becerilerindeki gelişim incelenmiştir. Araştırma sonucu, adayların argüman oluşturma becerilerinin pozitif yönde geliştiği ve argümantasyon seviyelerinin daha üst basamaklara taşındığı belirlenmiştir. Araştırmada, adayların TGA ve ÇTGA etkinliklerine yönelik görüşlerini almak için bir görüşme formu uygulanarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler, adayların etkinliklere yönelik olumlu görüşlere sahip olduklarını göstermiştir. One of the aims of today 's modern education systems is to educate individuals who can research, inquire, think critically and creatively, communicate cause - effect relationships between events or situations, and transfer what they learn to their daily life. In this respect, practices that support this situation are being developed day by day in teaching techniques. In this study, it was tried to determine the levels of argumentation of science teacher candidates by using POE and MPOE type laboratory activities. The variation in argument levels in the implementation process has also been assessed. Moreover, this study attempted to determine the opinions of the candidates on the POE and MPOE activities. In this context, this study is a case study research. The research was carried out within the scope of General Chemistry Laboratory II course with 40 first grade students attending to Recep Tayyip Erdoğan University Faculty of Science Education Teacher Training Department. During the study period, 4 POE and 1 MPOE activities, developed by the researcher and idealized by expert opinions, were applied to the candidates at certain intervals during one semester. The worksheets of the activities were subjected to content analysis according to the revised Toulmin argument level scale, and the development of the argument skills was examined in this way. As a result of the evaluation, it has been determined that candidates' argument-making skills have improved in the positive direction, and the argumentation levels have been moved to higher levels, new and higher-level arguments have been produced. As a result of the study, interview form was applied to get opinions about candidates' attitude and this form was subjected to content analysis. The analysis of the data obtained from the form also showed that the candidates had a positive attitude towards the activities.
Collections