Show simple item record

dc.contributor.advisorBalaydın, Halis Türker
dc.contributor.authorAltinok, Okan
dc.date.accessioned2020-12-06T14:34:00Z
dc.date.available2020-12-06T14:34:00Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104046
dc.description.abstractGünümüz modern eğitim sistemlerinin amaçlarından biri araştıran, sorgulayabilen, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen, olaylar ya da durumlar arasında neden – sonuç ilişkisi kurabilen, öğrendiklerini günlük yaşantısına aktarabilen bireyler yetiştirmektir. Bu bakımdan öğretim tekniklerinde her geçen gün bu durumu destekleyen uygulamalar geliştirilmektedir. Bu teze konu olan çalışmada, Tahmin et – Gözle – Açıkla (TGA) ve Çoklu TGA (ÇTGA) tipi laboratuvar etkinlikleri kullanılarak fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon seviyeleri belirlenmiştir. Uygulama sürecinde argüman seviyelerindeki değişim de değerlendirilmiştir. Çalışmada eğitim verilen adayların etkinliklere yönelik görüşleri de belirlenmiştir. Bu bağlamda çalışmada, durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenimine devam eden 40 adet 1. sınıf öğrencisi ile Genel Kimya Laboratuvarı II dersi kapsamında yürütülmüştür. Çalışma boyunca araştırmacı tarafından tasarlanan ve uzman görüşleri ile düzenlenen dört adet TGA ve bir adet ÇTGA etkinliği bir dönem boyunca belirli aralıklarla adaylara uygulanmıştır. Etkinliklere ait çalışma yaprakları, revize edilmiş Toulmin argüman seviye ölçeğine göre içerik analizine tabi tutulmuş olup, bu şekilde argüman becerilerindeki gelişim incelenmiştir. Araştırma sonucu, adayların argüman oluşturma becerilerinin pozitif yönde geliştiği ve argümantasyon seviyelerinin daha üst basamaklara taşındığı belirlenmiştir. Araştırmada, adayların TGA ve ÇTGA etkinliklerine yönelik görüşlerini almak için bir görüşme formu uygulanarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler, adayların etkinliklere yönelik olumlu görüşlere sahip olduklarını göstermiştir.
dc.description.abstractOne of the aims of today 's modern education systems is to educate individuals who can research, inquire, think critically and creatively, communicate cause - effect relationships between events or situations, and transfer what they learn to their daily life. In this respect, practices that support this situation are being developed day by day in teaching techniques. In this study, it was tried to determine the levels of argumentation of science teacher candidates by using POE and MPOE type laboratory activities. The variation in argument levels in the implementation process has also been assessed. Moreover, this study attempted to determine the opinions of the candidates on the POE and MPOE activities. In this context, this study is a case study research. The research was carried out within the scope of General Chemistry Laboratory II course with 40 first grade students attending to Recep Tayyip Erdoğan University Faculty of Science Education Teacher Training Department. During the study period, 4 POE and 1 MPOE activities, developed by the researcher and idealized by expert opinions, were applied to the candidates at certain intervals during one semester. The worksheets of the activities were subjected to content analysis according to the revised Toulmin argument level scale, and the development of the argument skills was examined in this way. As a result of the evaluation, it has been determined that candidates' argument-making skills have improved in the positive direction, and the argumentation levels have been moved to higher levels, new and higher-level arguments have been produced. As a result of the study, interview form was applied to get opinions about candidates' attitude and this form was subjected to content analysis. The analysis of the data obtained from the form also showed that the candidates had a positive attitude towards the activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTga tekniğine dayalı laboratuvar etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının argüman oluşturma becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating the effects of poe technique-based laboratory activities on preservice science teachers' argumentation skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10154313
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476185
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess