Spor bilimleri alanında lisans eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik düzeyleri ve istihdam edilebilme algılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karayol, Metin | |
dc.contributor.author | Taze, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T13:02:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T13:02:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101790 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; Spor Bilimleri alanında lisans eğitimi alan öğrencilerin Girişimcilik düzeyleri ve İstihdam edilebilme algılarının incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Doğu Anadolu Bölgesinde Spor Bilimleri alanında lisans eğitimi alan öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklem grubunu ise, Doğu Anadolu Bölgesinde 4. Sınıfta Spor Bilimleri alanında lisans eğitimi alan 597 öğrenci oluşturmuştur. Katılımcıların demografik özelliklerini tespit etmek için araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Katılımcıların istihdam edilebilme durumlarının tespiti için Karlı (2016) tarafından Türkçeye uyarlanan ''İstihdam Edilebilirlik Ölçeği'' girişimcilik durumlarının tespiti için Deveci ve Çepni (2015) tarafından geliştirilen ''Öğretmen Adaylarına Yönelik Girişimcilik Ölçeği'' Kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek amacıyla verilerinin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, frekans/yüzde, normal dağılım testi, (Kolmogorov-Smirnov test), gibi betimsel istatistiklerin yanında, ikili karşılaştırmalarda t-testi (Mann-Withney U test), çoklu karşılaştırmalarda varyans analizi (Kruskal Wallis-H test) ve korelasyon testi (Spearman Correlation test) yapılmıştır. Varyans analizi testinden sonra anlamlı farklılığın hangi gruplarda olduğunu belirlemek için yapılan ikili karşılaştırmalardan kaynaklanabilecek tip I ve tip II hataları önlemek için bonferroni düzeltme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve tabloların oluşturulması amacıyla SPSS 23 istatiksel paket programı kullanıldı. Sonuç olarak: İstihdam Edilebilirlik Ölçeği ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Girişimcilik Ölçeği alt boyutlarında Girişimcilik Dersi Alma Durumu, Ekonomi/Finans Dersi Alma Durumu, Lise Türü, Bölüm ve Üniversite Değişkenlerine göre anlamlı farklılık görülürken, Cinsiyet, Formasyon Alma Durumu değişkenine göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeyleri ve istihdam edilebilme algılarında anlamlı fark ve ilişkiler bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate Entrepreneurship levels and Employability perceptions of Undergraduate Students in the department of Sports Sciences. Population of the study consists of the undergraduate students studying Sports Sciences in Eastern Anatolia region. Sample group of the study consists of 597 undergraduate students studying Sports Sciences ay 4th grade in Eastern Anatolia region. The personal information form has been used to identify the demographic features of the participants by the researchers. `Employability Scale` transcribed to Turkish by Karlı (2016) has been used to determine the employability of the participants and `Entrepreneurship Scale For Teacher Candidates` developed by Deveci and Çepni (2015) has been used to identify their conditions of entrepreneurship. Besides descriptive statics such as arithmetic average, standard deviation, frequency/percentage, normal distribution test, (Kolmogorov-Smirnov test) to test the hypothesis of the study, t-test (Mann-Withney U test) in pairwise comparison and variance analysis (Kruskal Wallis-H test) in multiple comparisons and correlation test (Spearman Correlation test) have been conducted. After the variance analysis, bonferroni correction method has been used to prevent type I and type II mistakes caused by pairwise comparisons conducted to identify in which groups there is a significant difference. SPSS 23 statistical package program has been used to create the tables and evaluate the data obtained from the study. As a consequence: while there is a significant difference according to variables of Condition of Taking Entrepreneurship Course, Condition of Taking Economy/Finance Course, High school Type, Department and University in sub-dimensions of Employability Scale and Entrepreneurship Scale For Teacher Candidates, no significant difference has been seen according to Gender, Condition of Taking Methodology Courses. Significant difference and relations have been found out in the entrepreneurship levels and employability. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Spor bilimleri alanında lisans eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik düzeyleri ve istihdam edilebilme algılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of entrepreneurship levels and employability perception of undergraduate students studying sports sciences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-21 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabiilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10259430 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 603942 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |