Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Örgütsel Sessizlik Düzeylerinin İncelenmesi (Van İl Örneği)
dc.contributor.advisor | Şekeroğlu, Mustafa Önder | |
dc.contributor.author | Yamanyurt, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T13:01:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T13:01:57Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2019-02-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101760 | |
dc.description.abstract | Spora yönelik hizmetlerinin verimli ve etkili olarak sağlanmasının en önemli ön koşullarından biride görev yapan eğitimcilerin çalışma koşulları ve buna bağlı olarak örgüte karşı bir takım tutumlarıdır. Örgütsel sessizlik çeşitli sebeplerden dolayı çalışanların kurum içinde sessiz kalmaları olarak ifade edilmektedir. Örgütsel sessizlik çalışan verimliliği dolayısıyla iş verimliliğini etkileyen durumlar arasında yer almaktadır. Tayfun ve Çatır, (2013) Kabul edilen sessizlik, savunma amaçlı sessizlik ve savunma amaçlı seslilikle çalışanların performansı arasında negatif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Örgüt yararına sessizlik ve örgüt yararına seslilikle çalışanların performansı arasında ise pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Morrison ve Milliken (2000)'e göre; bir örgütün üyelerinin çoğu örgütsel konular hakkında sessiz kalmayı seçtiyse, bu sessizlik örgütsel sessizlik olarak nitelendirilen ortak bir davranıştır. Toplantılarda topluca sessiz kalma, plan yaparken önerilerde bulunmama gibi faaliyetler örgütsel sessizliğe örnek olarak verilebilir (Beheshtifar vd. 2012:276). Örgütsel Sessizlik yapılan çalışmalarda `iş ile ilgili fikir, bilgi ve görüşlerin ifade edilmesinden bilinçli olarak kaçınma` olarak tanımlanmaktadır (Van Dyne vd. 2003:1361). Örgütsel Sessizlik örgütsel performansı arttırabilen veya azaltabilen bir davranış biçimidir. Örgütsel sessizlik duygusal olarak zor bir anlatım tarzı olmasına rağmen, örgütte memnun olunan durumları veya hoşnut olunmayan durumları anlatmada etkili bir yöntemdir (Bagheri vd. 2012:276) | |
dc.description.abstract | One of the most important prerequisites for the efficient and effective provision of sports-oriented services is the working conditions of the educators and their attitudes towards the organization. Organizational silence is expressed as employees staying silent for various reasons. Organizational silence is among the situations that affect work productivity due to employee productivity. Tayfun and Çatır, (2013) A negative relationship was found between the accepted silence, defensive silence, and defensive vocalism and the performance of employees. A positive relationship was found between silence for the benefit of the organization and loudness for the benefit of the organization and the performance of employees. According to Morrison and Milliken (2000); If most of the members of an organization have chosen to remain silent about organizational issues, this silence is a common behavior that qualifies as organizational silence. Activities such as staying silent collectively in meetings, not making suggestions while making plans can be given as examples of organizational silence (Beheshtifar et al. 2012: 276). Organizational Silence is defined as `deliberate avoidance of expressing ideas, information and opinions about work` in studies (Van Dyne et al. 2003: 1361). Organizational Silence is a form of behavior that can increase or decrease organizational performance. Although organizational silence is an emotionally difficult style of expression, it is an effective method for expressing satisfied or unpleasant situations in the organization (Bagheri et al.2012: 276). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Örgütsel Sessizlik Düzeylerinin İncelenmesi (Van İl Örneği) | |
dc.title.alternative | Examining the Organizational Silence Levels of Physical Education Teachers. (Van Province Example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-12 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10235674 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.description.pages | 0 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |