Fen bilimleri öğretmenlerinin lisans eğitiminde aldıkları pedagojik formasyon eğitimini sınıf içinde uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Fen Bilimleri öğretmenlerinin lisans öğrenimi boyunca edinmiş oldukları akademik bilgileri sınıf ortamına uyarlama ve uygulama düzeylerini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerinde görev yapmakta olan 10 Fen Bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çoğunun lisans döneminde alınan pedagojik formasyon eğitiminin kendilerine katkı sağladığını ancak öğrenilen bilgileri sınıf ortamında uygulamada zorlandıkları tespit edilmiştir. Purpose of this study is to evaluate the science teachers' pedagogical knowledge which is studied during their graduate program in the classroom applications. Sample of the study is consisted of 10 elementary science teachers who work in Diyarbakır province during 2017-2018 instruction seasons. Interview method which is one of qualitative methods is used for research purpose. Research revaled that most of elementary science teachers think pedagogical education is useful in teaching however it is also revealed that teachers lack to apply knowledge in to practice.
Collections