Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkuş, Adem
dc.contributor.authorKoç, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-06T12:59:34Z
dc.date.available2020-12-06T12:59:34Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101700
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Fen Bilimleri öğretmenlerinin lisans öğrenimi boyunca edinmiş oldukları akademik bilgileri sınıf ortamına uyarlama ve uygulama düzeylerini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerinde görev yapmakta olan 10 Fen Bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çoğunun lisans döneminde alınan pedagojik formasyon eğitiminin kendilerine katkı sağladığını ancak öğrenilen bilgileri sınıf ortamında uygulamada zorlandıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractPurpose of this study is to evaluate the science teachers' pedagogical knowledge which is studied during their graduate program in the classroom applications. Sample of the study is consisted of 10 elementary science teachers who work in Diyarbakır province during 2017-2018 instruction seasons. Interview method which is one of qualitative methods is used for research purpose. Research revaled that most of elementary science teachers think pedagogical education is useful in teaching however it is also revealed that teachers lack to apply knowledge in to practice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin lisans eğitiminde aldıkları pedagojik formasyon eğitimini sınıf içinde uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of science teachers' pedagogical formation education which is gi̇ven during graduate program with respect to teachers' opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10294759
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid574785
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess