İlköğretim 7. sınıflarda cebirsel ifadeler ve denklemlerin öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıflarda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının ``Cebirsel ifadeler ve denklemler'' konularının öğretimine etkisini incelemektir. Araştırmanın modeli, ön test-son test kontrol gruplu deneme modelidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 öğretim yılında, Kastamonu İli, Devrekani İlçesine bağlı bir ilköğretim okulunda 7. sınıfa devam eden 46 öğrenci oluşturmaktadır. Deney ve kontrol gruplarında eşit sayıda öğrenci bulunmaktadır. Deney grubuna probleme dayalı öğrenme modeline uygun, kontrol grubuna ise geleneksel yaklaşıma uygun ders işlenmiştir. Araştırmada nicel ve nitel yöntemler kullanılmıştır. Her iki konu için hazırlanan 30'ar soruluk iki ön test SPSS 15.0 paket programında değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin oluşturdukları grupların kendilerini, öğretmeni ve PDÖ sürecini değerlendirmelerine yönelik formlar dağıtılmıştır. Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol gruplarının son test başarılarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ayrıca süreç sonunda öğrencilerin matematik dersine katılımlarının olumlu yönde arttığı gözlemlenmiştir. Öğrenciler, düşüncelerini değerlendirme formlarında ifade ederek süreci değerlendirmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Cebirsel ifadeler, denklemler, probleme dayalı öğrenme. The purpose of this research is searching effects of problem based learning on the subject of `` algebraic Expositions and Equations?? in 7th grade students in elementary school. The research was designed based on experimental pre-test post test model. The sample of research is the students who are attending in a primary school in Devrekani, Kastamonu and the groups includes 46 7th grade students on 2009-2010 academic year. The number of experiment and control groups is the same. In experiment group, the lessons are studied using problem based learning model, in control group, the lessons are studied using traditional model. In the research, qalitative and qualitative methods are used. Two tests prepared for the two subject which each includes 30 questions are evaluated in a SPSS 15.0 packet programme. At the end of the study, the forms are delivered to the students for the purpose of self-evaluation, evaluating the teacher and the process of PBL. At the end of the research, there is not a meaningful difference between experiment and control group in the post-test results. At the end of the process, students? participation in the maths lesson increases positively. Students evaluated the process with evaluation forms.Key Words: Algebraic expositions, equations, problem based learning
Collections