Show simple item record

dc.contributor.advisorKaçar, Ahmet
dc.contributor.authorEski, Mehtap
dc.date.accessioned2020-12-06T12:18:29Z
dc.date.available2020-12-06T12:18:29Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100764
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıflarda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının ``Cebirsel ifadeler ve denklemler'' konularının öğretimine etkisini incelemektir. Araştırmanın modeli, ön test-son test kontrol gruplu deneme modelidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 öğretim yılında, Kastamonu İli, Devrekani İlçesine bağlı bir ilköğretim okulunda 7. sınıfa devam eden 46 öğrenci oluşturmaktadır. Deney ve kontrol gruplarında eşit sayıda öğrenci bulunmaktadır. Deney grubuna probleme dayalı öğrenme modeline uygun, kontrol grubuna ise geleneksel yaklaşıma uygun ders işlenmiştir. Araştırmada nicel ve nitel yöntemler kullanılmıştır. Her iki konu için hazırlanan 30'ar soruluk iki ön test SPSS 15.0 paket programında değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin oluşturdukları grupların kendilerini, öğretmeni ve PDÖ sürecini değerlendirmelerine yönelik formlar dağıtılmıştır. Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol gruplarının son test başarılarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ayrıca süreç sonunda öğrencilerin matematik dersine katılımlarının olumlu yönde arttığı gözlemlenmiştir. Öğrenciler, düşüncelerini değerlendirme formlarında ifade ederek süreci değerlendirmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Cebirsel ifadeler, denklemler, probleme dayalı öğrenme.
dc.description.abstractThe purpose of this research is searching effects of problem based learning on the subject of `` algebraic Expositions and Equations?? in 7th grade students in elementary school. The research was designed based on experimental pre-test post test model. The sample of research is the students who are attending in a primary school in Devrekani, Kastamonu and the groups includes 46 7th grade students on 2009-2010 academic year. The number of experiment and control groups is the same. In experiment group, the lessons are studied using problem based learning model, in control group, the lessons are studied using traditional model. In the research, qalitative and qualitative methods are used. Two tests prepared for the two subject which each includes 30 questions are evaluated in a SPSS 15.0 packet programme. At the end of the study, the forms are delivered to the students for the purpose of self-evaluation, evaluating the teacher and the process of PBL. At the end of the research, there is not a meaningful difference between experiment and control group in the post-test results. At the end of the process, students? participation in the maths lesson increases positively. Students evaluated the process with evaluation forms.Key Words: Algebraic expositions, equations, problem based learningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıflarda cebirsel ifadeler ve denklemlerin öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of problem based learning method to the teaching algebraic expositions and equations in 7th classes of primary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAlgebra
dc.subject.ytmProblem based learning
dc.subject.ytmEquations
dc.identifier.yokid396016
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid284176
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess