İlköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji öğretiminde bilimsel süreç becerilerine dayalı ev laboratuarı uygulamaları ve madde konusu ile ilgili örnek etkinlikler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji dersi öğretimi kapsamında, öğrenci merkezli eğitim-öğretim yaklaşımına uygun, öğretmeni daha iyi bir rehber konumuna ve öğrenciyi de daha aktif bir öğrenme sürecine sokacak, bilimsel süreç becerilerine dayalı, okul ortamı dışında uygulanabilecek çeşitli etkinlikler tasarlanmış ve bu etkinliklerden oluşan ?Öğretmen Etkinlik Kılavuzu? ve ?Öğrenci Etkinlik Kılavuzu? oluşturulmuştur. Her etkinlikte, hem deneysel hem de temel süreçlerin tamamına veya tamamına yakın sayıda yer verilmeye çalışılarak, bu becerilerin etkili bir şeklide kazandırılması hedeflenmiştir. In this study, in the context of the teaching science lesson in the second stage of primary schools, a variety of activities were designed to be applied outside the school environment which are appropriate to the student-centered education approach, put students in the learning process more active, based on the scientific process skills. `Teacher Activity Guide` and the `Student Activity Guide` has been formed. In each activity it was tried to give place to the entire or almost all of the experimental and the basic processes and it was aimed to gain these skills effectively.
Collections