Ekolojik vatandaşlık kavramının fen eğitiminde bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; doğanın da anayasalarda yer alan temel hak ve ödevler gibi bir hak öznesi olarak kabul edildiği ekolojik bakış ve ekolojik vatandaşlık kavramı üzerinde durulmuştur. Ekolojik bakış ve çevre korumacılık kavramları karşılaştırılmıştır. Ekolojik vatandaşlığın; fen, sosyal, ekonomi, sanat, hukuk ve eğitim gibi farklı alanlarla ilgisi bulunmaktadır. Dolayısı ile ekolojik vatandaşlık kavramı eğitiminin de disiplinler arası yaklaşımla ele alınması gereklidir. Tez çalışmamızda çevre okur yazarlığı kapsamında düşünebileceğimiz ekolojik vatandaşlık eğitimi için bütünleştirilmiş fen eğitimi yaklaşımı tercih edilmiştir. Bu amaçla konuların ekolojik bakış açısı ile ele alındığı ders içeriklerinin hazırlanarak farklı disiplinler arasında ele alınmasının ekolojik vatandaşlık eğitimine katkısı üzerine kuramsal bir çalışma yapılmış ve bir çerçeve çizilmiştir. Ecological approach and the concept of ecological citizenship have been emphasised in this study as the nature itself is regarded as a right in the constitution like the basic rights and liberties. The conceptions of ecological look and environmental protection have been compared. Ecological citizenship is related to different areas like science, social science, economy, art, law and education. Accordingly, the education of the idea of ecological citizenship should be handled with an interdisciplinary approach. Integrated science education approach for ecological citizenship education, which we can include in environmental literacy extent, has been preferred in our thesis. A theoretical analysis in which, the topics has been handled with an ecological point of view and the contents of lessons prepared for different disciplines, has been produced and a evaluotional framework has been formed.
Collections