Show simple item record

dc.contributor.advisorAydınlı, Bahattin
dc.contributor.authorKayasandik, Faruk
dc.date.accessioned2020-12-06T12:16:04Z
dc.date.available2020-12-06T12:16:04Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-10-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100692
dc.description.abstractBu çalışmada; doğanın da anayasalarda yer alan temel hak ve ödevler gibi bir hak öznesi olarak kabul edildiği ekolojik bakış ve ekolojik vatandaşlık kavramı üzerinde durulmuştur. Ekolojik bakış ve çevre korumacılık kavramları karşılaştırılmıştır. Ekolojik vatandaşlığın; fen, sosyal, ekonomi, sanat, hukuk ve eğitim gibi farklı alanlarla ilgisi bulunmaktadır. Dolayısı ile ekolojik vatandaşlık kavramı eğitiminin de disiplinler arası yaklaşımla ele alınması gereklidir. Tez çalışmamızda çevre okur yazarlığı kapsamında düşünebileceğimiz ekolojik vatandaşlık eğitimi için bütünleştirilmiş fen eğitimi yaklaşımı tercih edilmiştir. Bu amaçla konuların ekolojik bakış açısı ile ele alındığı ders içeriklerinin hazırlanarak farklı disiplinler arasında ele alınmasının ekolojik vatandaşlık eğitimine katkısı üzerine kuramsal bir çalışma yapılmış ve bir çerçeve çizilmiştir.
dc.description.abstractEcological approach and the concept of ecological citizenship have been emphasised in this study as the nature itself is regarded as a right in the constitution like the basic rights and liberties. The conceptions of ecological look and environmental protection have been compared. Ecological citizenship is related to different areas like science, social science, economy, art, law and education. Accordingly, the education of the idea of ecological citizenship should be handled with an interdisciplinary approach. Integrated science education approach for ecological citizenship education, which we can include in environmental literacy extent, has been preferred in our thesis. A theoretical analysis in which, the topics has been handled with an ecological point of view and the contents of lessons prepared for different disciplines, has been produced and a evaluotional framework has been formed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEkolojik vatandaşlık kavramının fen eğitiminde bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the concept of ecological citizenship in science education with integrated approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-22
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10091207
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid406010
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess