Türkiye, Singapur ve Kazakistan fen bilimleri öğretim programlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Karşılaştırmalı eğitim farklı ülkelerin eğitim sistemlerini tanımak, yeni uygulamaları eğitim sistemine kazandırmak ve toplumlar arasında eğitim eşitliğini sağlamak için önemlidir. Bu çalışmada da Türkiye, Singapur ve Kazakistan eğitim sistemleri ele alınmıştır. Üç ülkenin ''Fen Bilimleri Öğretim Programları'' genel amaçları, içerdikleri süreç ve beceriler, öğrenme alanları, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ile kazanımları bakımından karşılaştırılmıştır. Tarama modeli olarak desenlenen bu çalışma, konusu bakımından yatay yaklaşıma sahip bir karşılaştırmalı eğitim araştırmasıdır. Veri toplama aracı olarak üç ülkenin fen bilimleri öğretim programı kullanılmıştır. Analiz yöntemi olarak da doküman analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre her üç ülkenin programı da genel amaçlar ve süreç-beceriler bakımından benzerlik göstermekte iken öğrenme alanları, ölçme ve değerlendirme yaklaşımı ile kazanımlar bakımından farklılıklar içermektedir. Comparative education is important for recognizing the education systems of different countries, bringing new practices into the education system and ensuring educational equality among the societies. In this study, education systems of Turkey, Singapore and Kazakhstan are investigated. The science curricula of the three countries have been compared in terms of their general objectives, processes and skills, learning areas, measurement and evaluation approaches and achievements. This is a comparative educational survey with a horizontal approach in terms of the study theme. The science curricula of the three countries is used as a data collection tool. As a method of analysis, document analysis is chosen. According to the results of the research, the curricula of three countries have similarities in terms of general aims and process-skills, meanwhile in terms of the learning areas, measurement and evaluation approaches and achievements, they reflect differences.
Collections