Show simple item record

dc.contributor.advisorPektaş, Murat
dc.contributor.authorYazicioğlu, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-06T12:10:57Z
dc.date.available2020-12-06T12:10:57Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-01-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100541
dc.description.abstractKarşılaştırmalı eğitim farklı ülkelerin eğitim sistemlerini tanımak, yeni uygulamaları eğitim sistemine kazandırmak ve toplumlar arasında eğitim eşitliğini sağlamak için önemlidir. Bu çalışmada da Türkiye, Singapur ve Kazakistan eğitim sistemleri ele alınmıştır. Üç ülkenin ''Fen Bilimleri Öğretim Programları'' genel amaçları, içerdikleri süreç ve beceriler, öğrenme alanları, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ile kazanımları bakımından karşılaştırılmıştır. Tarama modeli olarak desenlenen bu çalışma, konusu bakımından yatay yaklaşıma sahip bir karşılaştırmalı eğitim araştırmasıdır. Veri toplama aracı olarak üç ülkenin fen bilimleri öğretim programı kullanılmıştır. Analiz yöntemi olarak da doküman analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre her üç ülkenin programı da genel amaçlar ve süreç-beceriler bakımından benzerlik göstermekte iken öğrenme alanları, ölçme ve değerlendirme yaklaşımı ile kazanımlar bakımından farklılıklar içermektedir.
dc.description.abstractComparative education is important for recognizing the education systems of different countries, bringing new practices into the education system and ensuring educational equality among the societies. In this study, education systems of Turkey, Singapore and Kazakhstan are investigated. The science curricula of the three countries have been compared in terms of their general objectives, processes and skills, learning areas, measurement and evaluation approaches and achievements. This is a comparative educational survey with a horizontal approach in terms of the study theme. The science curricula of the three countries is used as a data collection tool. As a method of analysis, document analysis is chosen. According to the results of the research, the curricula of three countries have similarities in terms of general aims and process-skills, meanwhile in terms of the learning areas, measurement and evaluation approaches and achievements, they reflect differences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye, Singapur ve Kazakistan fen bilimleri öğretim programlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of elementary science curriculum of Turkey, Singapore and Kazakhstan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-26
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10179113
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498280
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess