Search
Now showing items 1-10 of 124
Matematik öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgileri gelişiminin 4MAT modeli kapsamında incelenmesi
(2019-05-23)
Bu araştırmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının doğrusal denklem ve eğim konusundaki pedagojik alan bilgileri (alan bilgisi, öğrencileri anlama bilgisi ve öğretimsel stratejiler bilgisi) ve PAB öz-yeterliklerinin ...
Sürdürülebilir kalkınma konusunda yapılan eğitim araştırmalarına yönelik doküman analizi
(2020-03-26)
Yapılan araştırmada, sürdürülebilir kalkınma kavramı teorik olarak incelenmiş, bu kavramın tarihsel gelişimi ele alınmıştır. Bu araştırmanın amacı, yurt içinde sürdürülebilir kalkınma üzerine hazırlanan lisansüstü tezlerin ...
Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki okullarda 7. sınıf elektrik enerjisi ünitesinin öğretiminde ortak bilgi yapılandırma modelinin etkisinin incelenmesi
(2019-07-26)
Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf elektrik enerjisi ünitesi kapsamında Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'ne göre geliştirilen etkinliklerin farklı sosyo-ekonomik düzeydeki okullarda öğrenim gören öğrencilerin ...
1982-2006 yılları arasında sınıf öğretmenliği programlarında okutulan temel matematik ve matematik öğretimi derslerinin içeriklerinin incelenmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı 1982-2006 yılları arasında değişen programlarla birlikte, öğretmen yetiştiren eğitim kurumlarındaki Sınıf Öğretmenliği Programı'nda okutulan matematik derslerinin içeriklerine yönelik araştırma ...
Araştırma-sorgulamaya dayalı ve sosyal ağ destekli kimya laboratuvarı etkinliklerinin fen bilimleri öğretmen adaylarının algı, tutum ve başarıları üzerine etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmenliği öğrencileri için Genel Kimya Laboratuvarı II dersi kapsamında, araştırma-sorgulamaya dayalı çeşitli laboratuvar etkinlikleri geliştirmek ve geliştirilen bu laboratuvar ...
Üst bilişsel aktivite ile desteklenmiş argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının fen başarısına etkisi
(2018-08-06)
ÖZETYüksek Lisans TeziÜST BİLİŞSEL AKTİVİTE İLE DESTEKLENMİŞ ARGÜMANTASYON TABANLI BİLİM ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN BAŞARISINA ETKİSİRahşan BOZKURTKastamonu ÜniversitesiFen Bilimleri Enstitüsüİlköğretim ...
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi hayvanlarla ilgili temel bilgilerin öğretiminde oyuncak destekli öğretimin başarıya etkisi
(2019-12-24)
Ortaokul 5. sınıf fen bilimleri dersi 'Canlıların Sınıflandırılması' ünitesinde oyuncaklı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, derse ilgilerine, motivasyonlarına ve akran iletişimlerine olan etkisini ...
Fen bilgisi öğretmen adaylarının duygusal zekalarıyla öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişki: Diğer programlarla karşılaştırmalı incelenmesi
(2020-02-07)
Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının duygusal zekâlarıyla öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkisinin bazı programlardaki öğretmen adaylarıyla karşılaştırmalı incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel bir ...
Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyolojiye ilişkin tutumlarının, motivasyonlarının ve öğrenme yaklaşımlarının incelenmesi
(2018-10-08)
Bu çalışmanın temel amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji dersineyönelik yaklaşımlarını motivasyon, tutum ve öğrenme yaklaşımları açısındanincelemektir. Araştırmanın yöntemi İlişkisel Tarama Modeli' dir. ...
4+4+4 sisteminde ilk kez 5. sınıf derslerine giren matematik öğretmenlerinin süreç hakkındaki görüşleri
(2018-10-22)
2012-2013 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan 4+4+4 sistemi zorunlu eğitim sürecinde birçok yeniliği beraberinde getirmiştir. Bu değişikliklerin en başında zorunlu eğitimin 8 yıldan 12 yıla çıkartılması gelmektedir. ...