Fen bilgisi öğretmen adaylarının duygusal zekalarıyla öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişki: Diğer programlarla karşılaştırmalı incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının duygusal zekâlarıyla öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkisinin bazı programlardaki öğretmen adaylarıyla karşılaştırmalı incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel bir perspektif benimsenmiş ve tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Schutte Duygusal Zekâ ve Öğrenme Yaklaşımı isimli ölçeklerden yararlanılmıştır. Araştırma sonrası elde edilen veriler SPSS 22 paket programına aktarılmış ve alt amaçlar doğrultusunda analizler yapılmıştır.Çalışma grubu, 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde Batı Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin bazı programlardaki 1, 2, 3 ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 1891 öğretmen adayından oluşmaktadır. Ölçeklerin geçerlilik güvenirlik çalışmaları güncel olduğu için yapılan çalışmalar temel olarak alındığından ayrıca herhangi bir geçerlilik güvenirlik çalışması yapılmamıştır. Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının duygusal zekâlarıyla öğrenme yaklaşımları arasında anlamlı ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Her bir bağımsız değişken açısından alt problemler bazında yapılan değerlendirmelere göre genel olarak anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar ışığında gerek öğretmenlere gerek araştırmacılara gerek de bu konular hakkında bilgi sahibi olmak isteyen öğretmen adaylarına önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Duygusal zekâ, öğrenme yaklaşımı, fen bilgisi öğretmen adayları Abstract: This study aims to explore the relationship between the emotional intelligence and learning approaches of prospective science teachers through comparison with prospective teachers from some other programs. A quantitative perspective has been adopted, and survey method has been used. Schutte Emotional Intelligence Scale and Learning Approach Scale have been used for data collection. The obtained data have been transferred to the SPSS 22 package programs and analyzed in line with the sub-objectives.The study group consists of a total of 1891 prospective teachers studying in the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades in some programs of a university in the Western Black Sea Region of Turkey during the fall semester of the 2015-2016 academic year. Since the validity and reliability studies of the scales are up to date, no additional validity or reliability study has been carried out.It has been concluded that there is a significant relationship between prospective science teachers' emotional intelligence and learning approaches. The evaluations made for each independent variable on the basis of sub-problems have indicated significant differences in general.In the light of the obtained results, suggestions are made to teachers, researchers, and prospective teachers wishing to have knowledge in these matters. Key Words: Emotional intelligence, learning approaches, prospective science teachers.
Collections