4+4+4 sisteminde ilk kez 5. sınıf derslerine giren matematik öğretmenlerinin süreç hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2012-2013 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan 4+4+4 sistemi zorunlu eğitim sürecinde birçok yeniliği beraberinde getirmiştir. Bu değişikliklerin en başında zorunlu eğitimin 8 yıldan 12 yıla çıkartılması gelmektedir. Ayrıca ikinci 4 ile birlikte bir önceki öğretim yılına kadar ilkokulda sınıf öğretmenlerinin rehberliğinde 5 yılını tamamlamayı bekleyen öğrenciler, bu yıldan itibaren kendilerini bir anda 5. Sınıfta zorunlu eğitimin `ortaokul` kısmında ve farklı bir okulda bulmuşlardır. Ayrıca artık derslerine branş öğretmenleri girmektedir. Bu durumun hem öğrenciler açısından, hem de ilk kez 5. Sınıflara derse giren branş öğretmenleri için oldukça farklı ve zorlu bir durum olduğu düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, 4+4+4 sistemi ile birlikte 5.sınıf matematik derslerine ilk kez giren ilköğretim matematik öğretmenlerinin yaşadıkları zorlukları tespit etmek ve katılımcıların süreç hakkındaki görüşlerini incelemektir. Bu çalışmayla yapılan değerlendirmeler neticesinde eğitim adına bir takım dersler çıkarmak ve bu alanda yapılacak diğer bilimsel çalışmalara yardımcı olmak hedeflenmektedir. Alan taraması yöntemi kullanılan araştırmanın örneklemi, Kastamonu il merkezindeki devlet ortaokullarında 5. sınıf matematik öğretmeni olarak görev yapan 45 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi yöntemine göre incelenmiştir.Araştırma sonucunda, çalışmaya katılan matematik branş öğretmenlerinin büyük bir kısmının 5. Sınıflarda ders anlatmaya başlamadan önce; öğrencilerinin seviyelerine inememe, konu sayısının fazla olmasından dolayı süreyi yetiştirememe ve öğrencilerin hazır bulunuşluluğundaki eksiklikler gibi bir takım kaygılarının olduğunu, buna karşın katılımcı öğretmenlerin ders anlatmaya başladıktan kaygılarının bittiğini ifade ettikleri görülmektedir. The 4 + 4 + 4 system implemented in the 2012-2013 academic year brought many innovations in the compulsory education process. At the beginning of these changes, compulsory education has to be increased from 8 years to 12 years. In addition, the students who were waiting for the completion of the 5th year under the guidance of the classroom teachers in the primary school until the previous academic year with the second 4, found themselves in a `secondary school` part of compulsory education and a different school. Also branch teachers are now entering their courses. This situation is considered to be a very different and challenging situation for both the students and the branch teachers entering the classes for the first time in the 5th grade. The aim of this research is to identify the difficulties experienced by elementary school mathematics teachers who entered the 5th grade mathematics courses for the first time together with the 4 + 4 + 4 system and examine the participants' opinions about the process. As a result of this study, it is aimed to draw some lessons for education and help to other scientific studies in this area. The sample of the research using the field scanning method consists of 45 mathematics teachers working as fifth grade mathematics teachers in official secondary schools in the city center of Kastamonu. The data obtained in the study were analyzed according to the content analysis method.As a result of the research, before beginning to teach in Grade 5, most of the teachers of mathematics who participated in the study; it is seen that there are some worries such as not reaching the levels of the students, not having enough time because of the high number of subjects and lack of readiness of the students, whereas the worries are over after the lessons are started.
Collections