Browsing KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-8 of 8
-
Eşitsizlikler konusunun öğretiminde problem kurma yaklaşımının akademik başarıya etkisi
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, problem kurma yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısına etkisini incelemektir. Araştırma, 2014-2015 Eğitim Öğretim yılının ikinci döneminde, Kastamonu ili merkez ilçesinde Milli Eğitim ... -
Fen eğitiminde sürdürülebilirlik kavramının değerlendirilmesi ve model programın oluşturulması
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-07)Araştırmanın ana amacı, dünya genelinde fen eğitimindeki kusur, eksiklik ve ihtiyaçları gidermek için sürdürülebilir kalkınma ilkelerine dayalı yeni bir model program geliştirmektir. Bu doğrultuda, araştırmacı tarafından ... -
İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri ünitesinde laboratuvar destekli öğretimin akademik başarı ve tutuma etkisi
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-26)Bu çalışma, 2017/2018 eğitim-öğretim yılında, dördüncü sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri ünitesinde, laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisini ... -
İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarının yordanmasında ana babanın akademik başarıya ilişkin beklentisi ve eğitime katılımının rolü
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-11)Bu çalışma, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin akademik başarıları ile ana babalarının katılımları ve gelecekteki eğitimlerine yönelik beklentileri arasındaki ilişkinin ortaya konmasını amaçlayan betimsel bir araştırmadır. ... -
İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi kapsamında işlenen yeryüzünde yaşam ünitesinde geçen coğrafya kavramlarının kazanılmışlık düzeyi
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, alan araştırması niteliğinde olup şu bölümlerden oluşmaktadır: Giriş, Yöntem, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Öğretiminin Önemi, Bulgular ve Yorum, Sonuç ve Öneriler. Bu çalışmanın amaçları:İlköğretim 6. ... -
Ortaokul sosyal bilgiler dersi 6. sınıf ülkemizin kaynakları ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-12)Bu çalışmanın amacı, Ortaokul 6 sınıflarda okutulan Sosyal Bilgiler dersindebulunan `Ülkemizin Kaynakları` ünitesinin bilgisayar destekli öğretim yöntemlerikullanılarak işlenmesinin, öğrencilerin başarısına ve öğrenilen ... -
Sosyal bilgiler dersinde müze eğitimine dayalı öğretim uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısına ve tutumlarına etkisi
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma; ilköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde müze eğitimine dayalı öğretim uygulamalarının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına etkisini incelemek için gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının akademik başarı ve utangaçlık düzeylerine etki eden çeşitli değişkenlerin incelenmesi (Kastamonu örneği)
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada; Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarının akademik başarı ve utangaçlık düzeylerine etki eden çeşitli değişkenler araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013 – 2014 Eğitim Öğretim yılı I. kanaat döneminde ...