İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri ünitesinde laboratuvar destekli öğretimin akademik başarı ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 2017/2018 eğitim-öğretim yılında, dördüncü sınıf fen bilimleri dersi basit elektrik devreleri ünitesinde, laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisini belirlenmek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak ön-test ve son-test aşamalarında, 16 sorudan oluşan basit elektrik devreleri başarı testi ve fen bilimleri dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Çalışma, 2017/2018 eğitim-öğretim yılında Kastamonu İli sınırları içerisinde yer alan bir devlet okulunda, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin eğitim-öğretim süreci içerisinde planlanmıştır. Araştırmaya temel olan etkinlikler, yıllık planlamalar ve öğrencilere kazandırılması hedeflenen kazanımlar çerçevesinde, 17 ve 18 kişilik öğrenci mevcuduna sahip 2 şubede toplam 35 kişilik öğrenci grubu ile gerçekleştirilmiştir. Okul bünyesinde, 2 adet 4. sınıf şubesi bulunmaktadır. Şubelerden 4/A sınıfı deney grubu 4/B sınıfı ise kontrol grubu olarak rasgele belirlenmiştir.Çalışma sonucunda; 4/A ve 4/B sınıflarının, ön test ve son test uygulamalarından elde ettikleri veriler yorumlanmıştır. Fen bilimleri dersi tutum ölçeği ve başarı testi ön-test verileri incelendiğinde, deney ve kontrol grupları arasında hazırbulunuşluk açısından anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Deney grubunun tutum ölçeği ön-test son-test verilerinde fen bilimlerine yönelik tutum açısından olumlu yönde anlamlı bir fark olduğu, kontrol grubunun ön-test son-test verilerinde ise anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Basit elektrik devreleri başarı testi değerlendirildiğinde, laboratuvar ortamında çalışmalarını gerçekleştiren deney grubunun başarısının, sınıf ortamında süreci tamamlayan kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. In this study, it was tried to be determined the effects of laboratory supported teaching on the 4th grade students' academic success and attitudes towards the science lesson in the unit of simple electrical circuit in the academic year of 2017/2018.In the research, as a data collection method, Simple Electric Circuits Achievement Test consisting of sixteen questions and Science Course Attitude Scale were used in the pre-test and post-test stages.The study was planned in the education process of 4th grades at a primary school within the borders of Kastamonu province in 2017/2018 academic year. In the framework of annual plans and aims, the activities that are the basis of the research were carried out with a total of 35 students in 2 two different classes consisting of 17 and 18 students. The school has two 4th grade branches. Among these classes, 4/A as the experimental group and 4/B as the control group were determined randomly.At the end of the study, the results of the pre-tests and post-tests were interpreted: When the science course attitude scale and achievement test pre-test data were analyzed, no significant difference was found between the experimental and control groups in terms of readiness. It was founded that there was a positive significant difference between the pre-test and post-test data of the experimental group's attitude scale but there was no significant difference in the pre-test and post-test data of the control group. When Simple Electric Circuits Success Test is evaluated, the success of the experimental group studying in the laboratory environment was found to be significantly higher than the control group studying in the classroom environment.
Collections