Sosyal bilgiler dersinde müze eğitimine dayalı öğretim uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; ilköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde müze eğitimine dayalı öğretim uygulamalarının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına etkisini incelemek için gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın örneklemini Kastamonu ilinde Merkez ilköğretim Okulu'ndaki 7. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışmada bilgi toplamak için (a) ?Kişisel Bilgi Formu?, (b) ? Akademik Başarı Testi? ve (c) ?Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmada öntest- sontest kontrol gruplu model kullanılarak bir deneysel uygulama gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin özellikleri bakımından her iki grubunda denk olduğu çalışmaya, deney (N=28) ve kontrol (N=28) gruplarından toplam 56 öğrenci katılmıştır. Dersler, deney grubunda müze eğitimi uygulamalarına yönelik öğrenme yaklaşımları ile kontrol grubunda ise sınıf içi diğer öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme yaklaşımları temel alınarak 5 hafta süreyle işlenmiştir.Araştırmada, Sosyal Bilgiler dersinde müze eğitimi uygulamalarının kullanıldığı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına etkisini tespit etmek için veri toplama araçlarında elde edilen nicel veriler kullanılmıştır. Nicel veriler SPSS istatistik programında yer alan tek faktör üzerindeki tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA, bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi, korelasyon, frekans ve yüzde analizleri kullanılarak değerlendirilmiştir.Bu çalışmanın sonucunda, sınıf içi öğrenme yaklaşımlarına göre Sosyal Bilgiler dersinde okul dışı müze eğitimine dayalı öğrenme uygulamalarının kullanılmasının, öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına anlamlı bir etkisinin olduğu görülmüştür. Müze eğitimine dayalı öğrenmenin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarında, akademik başarılarında cinsiyetin anlamlı bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama sonucunda akademik başarı ön test ve tutum ön test puanları arasında ilişki bulunmamasına rağmen, akademik başarı son test ve test tutum son test puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Elde edilen bulgular doğrultusunda; Sosyal Bilgiler dersinde müze eğitimi öğretim uygulamalarının kullanılmasının sınıf içi diğer öğretim yöntemlerine göre başarıyı arttıran etkili bir yöntem olduğu söylenebilir.Kastamonu?2011, Sayfa: XVI + 138Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Müze, Müze eğitimi, Akademik başarı, Tutum This research in primary 7 grade social studies class students' attitudes towards teaching applications based on museum education, took place to examine the effect of academic achievement.The sample of this research was composed of seventh grade students from a Merkez Primary School, in the province of Kastamonu. Data were gathered through (a) ?Personal Information Forms?, (b) ?Academic Achievement Test? and (c) ?Attitude Scale?. Totally 56 students were participated in the investigation. The number of students included in the treatment group (N=28) and in the control group (N=28) was the equal. The courses were examined for five weeks with regarding inquiry based learning approach in experimental group and traditional learning approach in control group. Courses in the experimental group learning approaches in museum education practices in the classroom with other learning methods used in the control group on the basis of learning approaches are covered for a period of 5 weeks.Research, museum education practices used in social studies class the students attitudes towards learning approach is quantitative data used, to determine the effect of academic achievement data collection tools. The quantitative datas were evaluated by using two-way ANOVA for mixed measures, dependent (paired) and independent samples t-test, corelation, frequencies and percentage analysis in statistical programme, SPSS.The results of this study, according to the social studies classroom approaches to learning out of school-based learning applications, the use of museum education, students' attitudes towards the course, showed significant effect on academic achievement. Museum Education Social Studies lesson based on students' attitudes towards learning are used in experimental group, significant effect of gender on academic achievement is not attained. At the end of the application, there was no correlation between pre-test academic achievement and pre-test attitude scale score, but there was significantly correlation between final-test academic achievement and final-test attitude scale score.According to results, social studies lessons to increase the success of museum education in the use of teaching practices in the classroom in a way be said to be more effective than other teaching methods.Kastamonu?2011, Sayfa: XVI + 138Key words: Social Science, Museum, Museum education, Academic Achievement, Attitude
Collections