Üniversite internet sitelerinin kurum içi halkla ilişkiler açısından işlevselliği (Selçuk Üniversitesi internet sitesi üzerine bir araştırma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde üniversite internet siteleri öğrencilerin, akademik personelin ve tüm araştırmacıların bilgiye erişme konusunda önemli iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. Bu araştırmada Selçuk Üniversitesi İnternet Sitesinin kurum içi halkla ilişkiler açısından işlevselliği ölçülmeye çalışılmıştır.Çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tanımı ve ilkeleri üzerinde durulmuş olup, kurum kimliği ile kurum dışı halkla ilişkilere değinilmektedir. Kurum içi halkla ilişkilere de değinilerek özellikle kurum içi halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları araştırılmıştır. İkinci bölümde yine teorik çalışmalara devam edilerek kurumsal internet sitelerinin özellikleri ile tanıma ve tanıtma aracı olarak internet sitelerinin özellikleri üzerinde durulmuştur. Daha sonra üniversite internet sitelerinin özellikleri hakkında bilgi verilmiştir.Üçüncü bölümde ise Örnek internet sitesi olarak Selçuk Üniversitesi internet sitesi seçilerek araştırma yapılmıştır. Bu site ?üniversite internet sitesi değerlendirme kriterlerine? göre incelenmiştir. İşlev ve tasarım açısından bulgular elde edilmiştir. Son bölümde ise Selçuk Üniversitesi'ndeki 570 öğrenci üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması sonucunda elde edilen bulgular değerlendirilmiştir.Sonuç olarak Selçuk Üniversitesi internet sitesi kurum içi halkla ilişkilerde üniversite ile üniversitenin hedef kitlesi arasında önemli bir iletişim aracı olduğu ayrıca, güncel, gezilebilir, açık ve anlaşılır bir özellikte olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Halkla ilişkiler, Kurum içi halkla ilişkiler araçları, Üniversite internet siteleri. In today?s world, web-sites on the net have become an important communication device for the students, academical personnels and all the researchers in order to get information. In this study, the functionality of Selçuk University has been tried to be measured from the aspect of inter public-relations.The study consists of 4 parts. In the first part, the description and principles are focussed on together with the identity of the institution and public relations out of the institution. In the second part, theorical studies go on and instituonal web-sites and the characterisctics of the web-sites as a recognisation and making it familiar device are focussed on. Then information is given about. the characteristics of university web-sites.In the third part, Selçuk University web-site has been preferred as a model web-site and made research on it. This web-site has been analysed according to ?University web-site criterion during analysing.? The results are reached from the aspect of function and design. And in the last part, a questionnaire has been made on 570 students studying in Selcuk University. The results of the questionnaire have been anlaysed.Consequently, it can be said that Selçuk University web-site is an important communication web-site between university and its expected mass inter-public relations in the instituation and it has been reached that it is up-to-date, surfable, understandable and explicit.Key words: Public Relations, Inter-instutions public relations devices, University web-sites
Collections