Türkiye`de bölgesel kalkınma açısından kalkınma ajanslarının misyonu: Kayseri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de çok belirgin olan bölgelerarası gelişmişlik farkları, bölgesel politikalarımızdaki aksaklıkları açıkça göz önüne sermektedir. Bu doğrultuda, çözüm için farklı stratejiler geliştirmek ve sıra dışı bir vizyon getirmek yönetimin asli görevlerindendir. Bu bakış açısıyla kurulan kalkınma ajansları, bölgenin sahip olduğu potansiyeli ortaya çıkarıp, bunu en iyi şekilde kullanmayı ve bölgesel farklılıkları bertaraf etmeyi hedeflemektedir. Pilot olarak kurulan Çukurova ve İzmir Kalkınma Ajanslarının ardından, bugün ülkemizde, resmi olarak kalkınma ajanslarının sayısı 26'ya çıkmıştır. Şu an faaliyete geçen kalkınma ajanslarının her biri, kendi bölgeleri için kalkınma stratejileri oluşturmaktadır.Değişen dünyada günbegün önemi artan kalkınma ajansları, pek çoklarınca faaliyet gösterdikleri bölgenin hem ekonomik ve hem de sosyo-kültürel açıdan kalkınmasını sağlayabilecek yapılanmalar olarak kabul edilmektedir. ABSTRACTDevelopment differences between regions in Turkey, which is very definite, clearly display the defects in our regional policies. Accordingly, improving different strategies for solution and offering an extraordinary vision are the fundemental duties of government. Development agencies which are established with this point of view, aim at revealing the potentials of region, using this in the best way and acquitting regional differences. After Çukurova and İzmir Development Agencies which were established as pilot areas, today the number of development agencies officially increased to 26 in our country. Now, each one of these development agencies produce development strategies for their regions.Development agencies whose importance is increasing day by day in global world, are accepted structures that can improve the regions in which they work both from economic and also socio-cultural perspectives.
Collections