Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşaran Alagöz, Selda
dc.contributor.authorBurucuoğlu, Murat
dc.date.accessioned2020-12-06T11:54:17Z
dc.date.available2020-12-06T11:54:17Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100074
dc.description.abstractMüşteri şikayetleri yönetimi uygulamaları, müşteriler ile uzun süreli ve karşılıklı ilişkiler geliştirilebilmesi, memnuniyetsizlik yaratan durumların giderilmesi, ürün ve hizmetlere yönelik eksiklerin giderilmesi gibi konularda sağladığı faydalardan dolayı işletme uygulamalarında önemli bir yere sahip olmaya başlamıştır.Müşterilerin satın aldıkları ürün veya hizmetlerin kusurlu çıkması müşteri memnuniyetsizliğine yol açmaktadır. bu memnuniyetsizlik giderilmezse sonuçları işletme açısından hiç iyi olmamaktadır. Şikayetleri etkin bir şekilde çözülmemiş müşteriler tepkilerini bir daha satın alma yapmayarak, olumsuz iletişimde bulunarak veya işletmeyi boykot ederek göstermektedirler. İşletmelerin bu tür olumsuzluklarla karşılaşmaması için müşteri şikayetlerine önem vermeleri gerekmektedir.Bu çalışma, müşteri şikayet yönetimi uygulamalarının müşteri memnuniyeti ve sadakati üzerine etkisini bir örnek olay yardımı ile incelemeyi amaçlamaktadır.
dc.description.abstractCustomer complaints management applications have stared to have an important place in business applications due to the benefits provided on issues such as; developing mutual and lon-term relationship with customer, preventing conditions which create dissatisfaction and the elimination of the products and sevices deficiencies.Defective product or services, which customer buy, cause customer dissatisfaction. If it dissatisfaction is not resolved, results are not good at all in terms of business. Customer whose complaints unresolved in an effective way show their reactions by not buying anymore, with negative communication or boykotting the company and by moving the event to law enforcement authorities. Not to experience all this negativity; companies need to care about the customers' complaints.This study aims to analyze the effect of customer complaints management practices on customer satisfaction and loyalty with the help of a sample case.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüşteri memnuniyeti ve sadakatini arttırmada müşteri şikayetleri yönetiminin etkinliği: Bir örnek olay incelemesi
dc.title.alternativeIncreasing customer satisfaction and loyalty the effectiveness of customer complaint management: A case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer complaints
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmComplaint
dc.subject.ytmCustomers
dc.identifier.yokid401369
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320236
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess