İnternetin çeşitli yönleriyle Türk toplumunca benimsenmesi: Karaman örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Karaman ilinde internetin çeşitli yönleriyle benimsenme düzeyinin; cinsiyet, yaş, eğitim ve gelir düzeyi ile ilişkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Değerlendirmelerde katılımcıların internet ve uygulamaları ile ilgili bilgi seviyeleri, interneti en çok hangi ortamda kullandıkları, evlerinde internet erişimi bulunup bulunmadığı, internette karşılaştıkları güvenlik sorunları, internete bağlantı süreleri, internete hangi amaçla bağlandıkları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. İnternet üzerinden alışveriş yapıp yapmadıkları, ne tür ürünler satın aldıkları, kamu kurum/kuruluşlarıyla iletişimde interneti kullanıp kullanmadıkları incelenmiştir. Ayrıca e-mail adresleri olup olmaması, sosyal paylaşım sitelerine üyeliklerinin bulunup bulunmaması ve blog yazma durumları araştırılmıştır.Araştırmanın ana kütlesini, Karaman il merkezinde internete erişme imkanı olan tüm bireyler oluşturmaktadır. Veriler; yüz yüze görüşmelerle gerçekleştirilmiş anket yöntemiyle toplanmıştır. Anketler tesadüfi örneklemeyle seçilen 450 denek üzerinde uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların büyük kısmının internet ve uygulamaları ile ilgili bilgiye sahip oldukları, internete günde ortalama 0-2 saat ve en fazla facebook, twitter, msn gibi uygulamaları kullanmak amacıyla bağlandıkları gözlemlenmiştir. İnternet üzerinden alışveriş yapma oranının düşük olduğu, en fazla alınan malların ise elektronik araçlar olduğu görülmektedir. Kamu kurumlarıyla iletişimde internet kullanımının fazla olmadığı gözlemlenmiştir. Ayrıca e-mail adresi sahipliğinin yüksek olduğu, sosyal paylaşım sitelerinden en fazla facebook üyeliği bulunduğu ve blog yazma oranının düşük olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: İnternet, E-Ticaret, E-Devlet, E-Mail, Blog, Sosyal Ağlar In this study, the level op adoption of the various aspects of the internet in the province of Karaman, gender, age, education and was conducted to determine the relationship between income level. The benchmark information on the levels of the participants with the internet and its applications, the internet, in whatever medium they use most, there is an internet access in their homes, the security problems faced by the internet, the internet connection times, tried to uncover connected to the internet for what purpose. They did not do some shopping over the internet, what kind of products they purchase, public institutions / organizations do not use use for communication were examined. In addition, whether or not the e-mail addresses, social networking and blogging sites, the availability of membership status was investigated.The main mass of the study, all individuals with access to the Internet is the center of Karaman province. The data, collected in face-to-face interviews conducted the survey method. Performed on 450 subjects randomly selected sampling surveys. SPSS 16.0 package program was used to analyze the data. According to the survey, majority of the participants were informed about the Internet and its applications to the Internet 0-2 hours per day and up to facebook, twitter, are connected in order to use applications such as ms is observed. Making purchases over the Internet rate is low, most of the goods is seen that the electronic tools. Observed that no more than the use of internet for communication with public institutions. In addition, e-mail address ownership is high, social networking and blogging sites, the maximum rate is lower where a member of facebook.Keywords: Internet, E-Commerce, E-Government, E-Mail, Blogs, Social Networks
Collections