Örgütsel sinizm ve iş tatmini arasındaki ilişkiler: Karaman`daki bankalar üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her geçen gün şiddetini artıran rekabet ortamı, tüm dünyadaki örgütlerin ortaya çıkan yeni durum ve gelişmelere uymalarını zorunlu hale getirmektedir. Rekabet şartlarının zorunlu uygulamaları yanında örgütler, kimi zaman bölgesel kimi zaman da küresel krizlerin belirsizlik ve olumsuzluklarını da yaşamaktadırlar. Bütün bu olaylar karşısında örgütlerin yaşamlarını sürdürebilmek için bir takım önlemler almaları, oluşan yeni durum ve şartlara uygun şekilde gerek üretim tekniklerinde gerek örgüt yapılarında çeşitli değişiklikler yapmaları kaçınılmaz olmuştur.Örgütlerden beklentileri karşılanan ve iş ahlakı güçlü olan işgörenler çok çalışmaya gönüllüdürler. Ancak örgüt beklentileri karşılamada başarısız olursa hayal kırıklığı ortaya çıkmakta ve böylece sinizm meydana gelmektedir. Sinizm sonucunda da işgörenlerde öfke, dargınlık, zulüm duyguları, savunmacı davranışlar, sinirlenme, hiddetlenme, gerilim, endişe gibi psikolojik sorunlar gelişmekte ve neticede işe gelmeme, işten ayrılma, performans düşüklüğü gibi nedenlerle örgüt açısından ciddi kayıplar oluşmaktadır.Bu çalışmada örgütsel sinizm ile iş tatmini arasında nasıl bir ilişki olduğu Karaman'da yer alan 90 banka görevlisi üzerinde gerçekleştirilen bir araştırma ile incelenmiş ve bu doğrultuda örgütsel sinizm ile iş tatmini değişkenleri arasındaki ilişki analiz edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İş Tatmini, Örgütsel Sinizm, Bankacılık Sektörü, Karaman The competition media which increase its force day by day compels all the organizations in the world to obey new developments. Beside compulsory applications, the organizations also experience ambiguity and drawback of sometimes regional and sometimes global crisis. Because of all these events, it is inevitable for the organizations to make some changes in their production techniques and organizational structure in order to survive.The organizations that meet their expectations and the employees that have high job ethic love working . But if the organization fails in meeting the expectation, disappointments occur and cynicism begins. As a result of cynicism some physiological problems like anger, huff, anxiety, cruelty feelings and tension occurs and as a result the employees do not come to work, leaves work and decreases in performance exist and as a consequence serious losses consist in the organization.In this study, the relation between organizational cynicism and job satisfaction is investigated on the ninety bank personnel in Karaman and in this sense the relation between the variables of organizational cynicism and job satisfaction is analysed.Key words: Job satisfaction, Organizational cynicism, Banking Business, Karaman
Collections