İletişim becerilerinin takım ve bireysel sporculara olan etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızla gelişen spor dünyasında her spor kulübü, yeteneklerini beceri ile bütünleştiren ve geliştiren hızlı düşünüp çabuk hareket edebilen yaratıcı özelliklere sahip mücadeleci bireylere gereksinim duymaktadır. Spor kulüp yönetimlerinin de bu özellikleri taşıyan sporcu ve antrenörlere sahip olma isteği vardır.Takım başarısının değerlendirilmesi, antrenör-sporcu arasındaki iyi iletişim ve antrenörden sporcuya doğru oluşan ödüllendirme davranışı akışıyla belirlenir. Antrenör ve sporcu arasında sağlanabilecek iyi bir iletişim aynı zamanda gerçekçi bir özeleştiri kavramının da oluşmasını sağlayabilecektir.İletişim bütün ilişkiler için binanın temeli gibidir. İyi iletişim kurmak sporcular arasında olumlu eleştiri ve sürekli etkileşim sağlar. Sporcuya performansı hakkında bilgi vermek, kulüp içinde etkileşim, motivasyon ve arabuluculuk gibi çeşitli sonuçların oluşması iletişim becerileri ile sağlanır. Bir sporcu kendi branşına özgü teknikleri ne kadar önce öğrenirse, takım içindeki statüsü o kadar yükselecektir. Ancak; sporda yönetici, antrenör ve sporcu iletişiminin önemi ve sağlıklı kurulabilen iletişimin takım performansı ve başarısı üzerindeki etkisinin belirlenmesi konularında kaynak eserin bulunmaması, ülkemizdeki bu konuyla ilgili eksikliğin en belirgin göstergesidir.Uygun bir eğitimle insanlara iletişim sırasında yaptıkları hataları gösterebilir ve nasıl iletişim kurmaları gerektiği kavratılırsa iletişim çatışmalarına girmeleri engellenebilir. Örneğin, bir spor karşılaşmasında taraftar ve oyuncu karşı takımın üstünlüğünü kabul etmez, başarısını onaylamaz, yenilgiyi hazmedemez saldırgan davranışlarda bulunur ise; verilecek spor eğitimi sırasında yenme kadar yenilginin de mümkün olduğunu, karşı takımın veya sporcunun başarısını kabullenerek, tebrik etmeyi sakatlandığında rakibe yardım edilmesi gerektiği öğretilirse, kişi kabul görmeyen davranışlarını olması gerekenler doğrultusunda değiştirebilir. Böylece kuracağı iletişim daha olumlu gelişirken çatışmalar da azalır.Bu çalışma Ferdi ve takım sporlarında mücadele eden sporcuların iletişim becerilerinin, sporcuların sosyalleşmeleri ve performanslarına etkisinin araştırılması amacı ile yapılmıştır. Karaman ili ile sınırlandırılan bu araştırmada 92 sporcuya uygulanan anket formu ile değerlendirme yapılmıştır.Araştırmanın evrenini Karaman ilinde amatör spor branşlarından Güreş, Futbol, Voleybol, Atletizm ve Taekwando branşlarında görev yapan sporcular oluşturmaktadır. Bu araştırmada örneklem grubunu ise Karaman ilinde yer alan amatör spor kulüplerinden Gençlik spor , Karaman Belediye spor, 70 Karaman spor, Telekom spor, Özel idare spor kulüplerinin sporcularından oluşmaktadır. Araştırmaya 34'ü bayan (%37) ve 58'i erkek (%63) olmak üzere toplam 92 sporcu katılmıştır. Araştırmaya katılan sporcular olasılığa dayalı olmayan kolayda örnekleme yoluyla seçilmiştir .Sporcuların iletişim becerilerine ilişkin bulgularda ilk olarak betimsel istatistikler halinde verilmiş; daha sonra grupların ortalama puanları arasında bir farkın olup olmadığının belirlenmesi amacı ile yapılan manwitney u, kruskalwallis istatistiksel analiz yöntemleri ile sonuçlar sunulmuştur. İstatistikî analizlerde anlamlılık düzeyi sosyal bilimlerde sıklıkla kullanılan p<.05 olarak seçilmiştir. Every sports clubin the sport world that is developing fast needs strong individuals who combine and develop his / her skills with their talents, think and act fast and has creative characteristics. Sports club administrations also desire to have sportsmen and coaches that have those skills.In order to evaluate a team?s success, there should be a good communication between a coach and a sportsman and a behavior of reward from the coach to the sportsman. A good communication between a coach and a sportsman also helps to form a realistic self-criticism concept.Communication is like the foundation of a building for all relationships. Establishing a good communication among sportsmen provides a positive criticism and ongoing interaction. Informing a sportsman about his / her performance, interaction in the club, motivation and mediation are all obtained with good communication skills. The sooner a sportsman learns about the techniques in his / her field, the higher his status in the team increases. However, not having written sources on the importance of communication in a sport between an administrator, a coach and a sportsman and the effect of communicating healthily on a team?s performance and success is the most remarkable indication that our country lacks in this subject.By means of convenient education, people can face the faults they make during the communication and communication conflicts can be hindered if they comprehend how to communicate (Dökmen, 1994,93<9. For instance, if the players and the fans, in a sports event, don?t accept the superiority of their rival, don?t confirm its success, don?t put up with the lose and attack; during the sports education if they are taught that to win is as possible as to lose and that they should, by accepting the success of the rival, congratulate and help the rival whenever someone is injured, the person can change the unaccepted behavior with the `should have? behavior.This study is made in order to investigate the effect of communication skills of the players in team sports on their socialization and performance. In this study made in the borders of Karaman City, the evaluation is made by the questionnaire of 92 sportspeople.The population of the study is formed of the sportspeople competing in the fields of Wrestling, Football, Volleyball, Athletics and Taekwando. The sample group is formed of the sportspeople of amateur sports clubs in Karaman City; Gençlik sports club, KaramanBelediye sports club, 70 Karaman sports club, Telekom sports club and Özelidare sports club. 34 women (%37) and 58 men (%63), totally 92 sportspeople participated in the study. These sportspeople are chosen by means of convenience sampling not based on probability.The findings are first given as descriptive statistics; and then the results are gathered by the manwitney u and kruskalwallis statistical analysis methods made in order to determine if there are differences in the mean scores of the groups. The meaningfulness of the statistical analyses are chosen as p<.05 which is often used in social sciences.
Collections