Show simple item record

dc.contributor.advisorÖz, Murat
dc.contributor.authorUyar, Esra
dc.date.accessioned2020-12-06T11:52:23Z
dc.date.available2020-12-06T11:52:23Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100018
dc.description.abstractGünümüzde hizmet alanında pazarlamanın önem kazanması, sağlık hizmetleri pazarlamasında da önemli gelişmeler kaydedilmesine yol açmıştır. Artık, sağlık kurumlarının hedefleri arasında, daha çok hastayı çekerek gelen hastaları memnun etmek ve hastanın aynı hastaneyi tekrar tercih etmesini sağlamak yer almaktadır. Sağlık hizmeti sunan kuruluşların kaliteye ve müşteri (hasta) memnuniyetine önem vermeleri gerekmektedir. Tüketicilerin günümüzde, kendi aralarında bilgi ve deneyimlerini paylaşımı giderek önem kazanmaya başlamıştır. Ağızdan ağıza pazarlama bu durumda sağlık kuruluşları için büyük önem arz etmektedir.Bu çalışmanın birinci bölümünde sağlık hizmetleri; hizmet özellikleri, hizmetin pazarlanması açısından değerlendirilmiştir. İkinci bölümde, sağlık hizmetlerinde algılanan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti konuları ele alınmış ve sağlık hizmetleri pazarlaması açısından değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde, sağlık hizmetlerinde ağızdan ağıza pazarlama konusu ele alınmıştır ve son olarak dördüncü bölümde ise ağızdan ağıza pazarlamanın sağlık hizmetlerinde algılanan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik olarak hazırlanmış anket sonuçları değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler:Hizmet, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Algılanan Hizmet Kalitesi, Müşteri (Hasta) Memnuniyeti, Ağızdan Ağıza Pazarlama.
dc.description.abstractNowadays, the rising importance of marketing on the service sectors has led to significant improvements in health care marketing as well. Now, to attract more patients, to satisfy the patients and to ensure the patient preference the same hospital are among the objectives of health institutions. Organizations providing health services should give importance to quality and customer (patient) satisfaction. Today consumers' sharing their knowledge and experience among themselves has increasingly gained importance. In this context word of mouth marketing is of great importance for healthcare organizations.In the first part of this study, health services are evaluated in terms of service features, and service marketing. In the second part, perceived service quality and customer satisfaction in health care services are discussed and evaluated in terms of health care marketing. In the third part, , word of mouth marketing in health services is discussed and finally in the fourth part, the results of the survey ,which is prepared to determine the impact of word of mouth marketing on perceived service quality and customer satisfaction in health services, are evaluated.Keywords: Services, Health Services Marketing, Perceived Service Quality, Customer (Patient) Satisfaction, Word of Mouth Marketingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık hizmetleri pazarlamasında algılanan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerinde ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerinin etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research on determining the i̇mpact of word of mouth marketing on percieved service quality and customer satisfaction.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmService marketing
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmWord of mouth communication
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10027467
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid364722
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess