Browsing by Author "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ana Bilim Dalı"
Now showing items 21-40 of 61
-
Türkçe geniş zaman kullanımının Litvancada veriliş biçimleri
Dudoityte, Jovita (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Litvanya ve Türkiye arasındaki ekonomik ve kültürel ilişkiler her geçen gün artmaktadır. Bu aşamada, doğal olarak dillerin önemi vurgulanmakta ve Litvanyada Türk dilini öğrenme talebi yükselmektedir. Türkçe ve Litvanca ... -
Türkçe koşullu yapıların öğretimine yönelik malzeme tasarımı
Yolcusoy, Özlem (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğrenenler için yapılarının ve işlevlerinin oldukça karmaşık olduğunu düşündüğümüz Türkçe koşullu tümcelerin öğretimi üzerine göreve dayalı öğrenme ve öğretme modelini temel ... -
Türkçe öğrenen Gürcü öğrencilerin Türkçe zamanları öğrenirken karşılaştıkları zorlukların incelenmesi
Kalandia, Ia (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Gürcistan Türkiye'nin sınır komşusu ve aynı zamanda dost bir ülkedir, bu iki ülke arasındaki dilsel, tarihsel, kültürel ilişkilere bugüne kadar büyük önem verilmektedir. Bu iki ülkenin işbirliğinin gerçekleşmesi için ... -
Türkçe ve İngilizce ders kitaplarında değerler eğitimi
Kaliyeva, Aizat (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Değerler eğitiminin temel hedefi bireye kişi hürriyetlerine saygı göstermeyi, farklılıklara duyarlı olmayı, yardımlaşmayı ve işbirliği yapmayı, barış içinde yaşamayı kazandırmaktır. Bu bağlamda yabancılar için hazırlanan ... -
Türkçe ve İngilizce ders kitaplarının şahsileştirme açısından karşılaştırılması
Sanga Görgü, Yasemin (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Rubin `İyi dil öğrenicisi` nin ''Good language learner'' ın ne olduğunu tanımlamış ve onların iletişim kurmaya karşı güçlü bir istek duyan ve gönüllü bir şekilde tahminde bulunan kişiler olduğu için bir ... -
Türkçe-Letonca karşılaştırmalı zaman yapıları
Jeremics, Didzis (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Küreselleşme denilen dünya çapında bütünleşme, entegrasyon ve dayanışma sürecinde günler gittikçe dünya ekonomisi, uluslararası ilişkiler gelişmektedir. Dil faktörü bu süreçlerin vazgeçilmez ve çok önemli bir parçasıdır. ... -
Türkçe`deki Tanıtsallık Belirten Sıfatların ve Belirteçlerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Derslerinde Öğretimi
Öktem Öztürk, Kudret (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kip ve kiplik kavramlarından yola çıkan çalışmamız kip-zaman, kip-görünüş ilişkileri ve kiplik ulamları hakkında detaylı bilgiler içermektedir. Alanyazında farklı tanımlanan bilgisel kiplik ve tanıtsallık tartışmalarına ... -
Türkçede `üst` ve `ön` sözcükleriyle kullanılan deyimlerin yabancılara öğretimi
Tsintsabadze, Kristine (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bir yabancı dil öğrenirken, o dilin yalnizca sözcüklerini bilmek yeterli görülmemektedir. Toplumsal içinde daha kolay iletişim kurmak için, öğrenilen dile ait kültürü bilmek de gerekmektedir. Dili öğrenirken anlamsal ve ... -
Türkçede belgisiz sıfat ve adılların anlamsal ve işlevsel özellikleri ve yabancı dil olarak Türkçede belgisizlerin öğretimi
Tiryaki, Damla Elif (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETDilbilgisi öğretimi dil öğretiminin vazgeçilmez bir parçasıdır. Ancak dilbilgisi tek başına yalnızca kurallar bütünü olarak değil, temel dil becerilerini destekleyici şekilde ve iletişim boyutu ile iç içe verilmelidir. ... -
Türkçede eşdizimli eylemlerin altulam özellikleri ve bu özelliklerin Türkçe eğitim-öğretim ortamlarına aktarılması
Turan, Serkan (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-13)Bu çalışmanın amacı, Türk Dil Kurumu resmi internet sitesinde yer alan Güncel Türkçe Sözlük'teki iki ve daha fazla sözcükten oluşan eşdizimli eylemlerin altulam özelliklerini belirlemek ve bu özelliklerin Türkçe ... -
Türkçede geniş zaman kullanımı ve Sırpçada veriliş biçimleri
Anusic, Viktorija (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sırp ve Türk milletlerinin tarih sahnesinde aldıkları rollerde olan birlikteliklerinin, Sırpların Osmanlı devleti etkisi altında kalmasına sebep olduğu görülmektedir. Yüzyıllarca sürmüş olan bu ortak tarihin Sırp dili ve ... -
Türkçede ortaç içeren tümcelerin yapısal ve anlamsal açıdan İngilizce ile karşılaştırılması
Şen, Nazile (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil öğretimi sürecinde dilbilgisinin önemi tartışmalı bir konu olmakla birlikte hedef dilin yapısına yönelik bilgiye sahip olmanın o dilin kullanımına katkıda bulunduğu gerçeği yadsınamaz. Bu çalışma için temel ... -
Türkçede ortaçlaştırma belirticilerinin öğretimine yönelik ders malzemesi hazırlama
Düzenli, Sultan (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlere ortaçlaştırma belirticilerinin öğretimi sırasında kullanılacak malzemenin hazırlanması üzerine çalışılmıştır.Türkçenin dilbilgisi yapısının açıklanmasında sorunlu görülen ve üzerinde ... -
Türkçedeki ve Farsçadaki tamlamaların karşılaştırılması ve Türkçe öğrenen Fars öğrenciler için bir öğretim durumu geliştirme
Ghaffari, Roghayyeh (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bir dili öğrenirken, o dilin dilbilgisi kurallarını da öğrenmek, hedef dilin yapısına yönelik bilgiye sahip olmak ve o dilin doğru kullanımına katkıda bulunmak gerçeği yadsınamaz. Bu çalışmanın konusu olan, `Türkçedeki ve ... -
Türkçeden Bulgarcaya geçen Türkçe sözcüklerdeki anlam ve ses değişmeleri
Todorova, Sofia Todorova (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-24)Türkler tarih boyu Balkanlara birçok kez ulaştılar. En derin izlerini Osmanlı hâkimiyeti döneminde bıraktılar. Egemenlik yıllarında, Balkan coğrafyasında maddî ve manevî izler bırakmışlardır.Türkler ve Bulgarlar yüzyıllar ... -
Türkçenin ikinci dil olarak ediniminde gösterimsel ögelerin parametrik bakış açısı ile incelenmesi
Ari, Burak Kürşad (BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)Gösterimseller dünyada karşılığı olmayan, anlamsal içeriği bağlamında demirlediği sözce öğesine göre belirlenen dilbilgisel öğelerdir. Bu açıdan, 1. ve 2. şahıs adılları, zaman belirteçleri, yer gösteren belirteçler ve ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğreniminde karşılaşılan sorunlar: Azerbaycan modeli
Latıfova, Afsana (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmamız Azerbaycan`da Türkiye Türkçesi öğrenen öğrencilerin karşılaştığı sorunları tespit etmeyi amaçlamaktadır. Azerbaycan Türkçesi ile Türkiye Türkçesinin aynı dil ailesine ait olması nedeniyle her iki dil (lehçe) ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders kitaplarının NLP açısından incelenmesi
Aktaş Yilmaz, Ayfer (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-02-18)Farklı nedenlerden dolayı Türkçe öğrenmek isteyen yabancı insanların sayısı ve Türkçeye karşı olan ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Bu yüzden yabancılar için Türkçe öğretimi de son derece önemli ve hassas bir konu durumuna ... -
Türkiye Türkçesi öğrenen Kazak öğrencilerin sözcük düzeyinde yaptıkları yanlışlar
Arman, Araılym (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, Türkiye Türkçesi öğrenen Kazak öğrencilerin sözcük düzeyinde yaptıkları yanlışları tespit etmek ve bu yanlışları dil bilgisi açısından değerlendirerek Kazaklara Türkiye Türkçesi öğretimi konusunda ... -
Türkiye Türkçesi ve Kazak Türkçesi arasındaki yalancı eş değerler
Bermaganbetova, Samal (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ana Türkçeden doğduğu varsayılan çok sayıda Türk lehçeleri ya da dilleri vardır. Böyle olunca ana Türkçeden doğan dillerde birçok ortak yanın bulunması beklenir. Bu ortaklıklar biçimbirim, sözcük, deyim ya da sözdizim ...