Show simple item record

dc.contributor.advisorBay, Murat
dc.contributor.authorKaragöz, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-06T11:51:12Z
dc.date.available2020-12-06T11:51:12Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99983
dc.description.abstractGünümüz rekabetçi piyasalarında örgütsel amaçlara ulaşmada stratejik planlama çok önemli bir yer edinmiştir. Stratejik planlama, işletmenin bugünü ile gelecekte olmak istediği yer arasındaki yolu tarif etmekle birlikte; örgütün ne olduğunu nerede olduğunu ortaya koyan, uzun vadeli ve geleceğe dönük bir bakış açısı taşır.Globalleşen piyasalarda, stratejik planlama artık vazgeçilmez bir unsur olmuştur. Çünkü, sürekli değişen, gelişen, yenilenen piyasalarda, kısa vadeli planlar yetersiz kalmakta, işletmeyi ileri götüremez hale gelmektedir. Bu nedenle bu planlar yerini, daha uzun zaman dilimini kapsayan stratejik planlamaya bırakmıştır. Stratejik planlama, örgütsel rekabet avantajı elde etmenin en iyi yoludur.Bu kapsamda, bu tez çalışmasının amacı; strateji kavramını, planlama kavramını ve bütün olarak stratejik planlama kavramını ele alarak, stratejik planlamanın örgütsel performans üzerindeki etkilerini saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda; strateji, plan, stratejik yönetim, stratejik planlama, örgüt, performans kavramları teorik olarak incelenmiş ve stratejik planlamanın örgütsel performans üzerindeki etkileri saptanmıştır.Bu amaca ulaşabilmek için, Karaman ilinde çeşitli bankalarda faaliyet gösteren 74 adet banka personeliyle anket çalışması yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, stratejik planlamanın örgütsel performansı olumlu yönde etkilediği, değişkenler arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractStrategical planning has a significant position in reaching organizational aims in today's competitive markets. Strategical planning has long termed and looking to the future point of view which shows what the organization is and where it is. In addition to that strategical planning gives directions between company's today and the position that wants to be in the future.In the globalized markets, strategical planning has become an indispensible factor. Because short termed plans have become inefficient in continuosly changing, improving and renewed markets and it leads the company to become down grade. So strategical planning takes the position of that plans which are inefficient. Strategical planning is the best way of the obtaining organizational competition advantage.In this scope, the aim of this thesis is to determine the effects of strategical planning on the organizational performance. By using strategical planning term as a whole without using strategy and planning in a seperate. In this direction, strategy, plan, strategical management, strategical planning, organization, performance terms have been examined as a theoric and the effects of strategical planning on organizational performance have been determined.To reach this aim, a questionnare working has been realized in Karaman city with 74 banking personals working in a various banks. In the result of analysis, it has been determined that strategical planning affects organizational performance as a positive and there are meaningful and positive relations between variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik planlamanın örgütsel performans üzerine etkisi: Bir uygulama
dc.title.alternativeThe effects of strategical planning on organizatinonal performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.subject.ytmCompany performance
dc.subject.ytmOrganizational performance
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid10131361
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447945
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess