Show simple item record

dc.contributor.advisorAkpınar, Selahattin
dc.contributor.authorAktaş, Ufuk
dc.date.accessioned2020-12-06T11:51:10Z
dc.date.available2020-12-06T11:51:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99982
dc.description.abstractBu araştırma, üniversitede farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin, benlik saygısı ve atılganlık düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde farklı bölümlerde öğrenim gören toplam 392 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin benlik saygı düzeylerini ölçmek amacıyla Rosenberg (1965) tarafından geliştirilen ve Çuhadaroğlu (1986) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ile Rathus (1973) tarafından geliştirilen, Voltan (1980) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Rathus Atılganlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin benlik saygı düzeyleri toplam puan ortalamalarının =22,8776 olması neticesinde orta seviyede benlik saygı düzeylerine sahip oldukları, atılganlık puan ortalamalarının ise =10,2245 olması neticesinde ise yüksek seviyede atılganlık düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Üniversite öğrencisi, benlik Saygısı, atılganlık.
dc.description.abstractThis study has been made to detect the self-esteem and assertiveness levels of the student who studying in different departments university. The sample of the study consists of total 392 students who studying in different departments of Karamanoğlu Mehmetbey University between 2015-2016 academic year.In this research, in order to measure levels of the self-esteem of the students, Turkey Rathus assertiveness scale was used as a data colection tool which it was developed by Rosenberg (1965) and transfered into Turkish by Çuhadaroğlu (1986), other self-esteem scale was developed by Rathus (1973).As a result of the survey it was found that the students who porticipated the study have moderate levels of te self-esteem total score =22,8776. Yet, their levels of assertivenes was found high high as total score =10,2245.Keywords: University student, self-esteem, assertivenessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin benlik saygı düzeyleri ile atılganlık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeStudent of the university levels of the self-esteem with assertiveness levels investigation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAssertiveness
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.identifier.yokid10113137
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443033
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess