Üniversite öğrencilerinin benlik saygı düzeyleri ile atılganlık düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akpınar, Selahattin | |
dc.contributor.author | Aktaş, Ufuk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:51:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:51:10Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99982 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, üniversitede farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin, benlik saygısı ve atılganlık düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde farklı bölümlerde öğrenim gören toplam 392 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin benlik saygı düzeylerini ölçmek amacıyla Rosenberg (1965) tarafından geliştirilen ve Çuhadaroğlu (1986) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ile Rathus (1973) tarafından geliştirilen, Voltan (1980) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Rathus Atılganlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin benlik saygı düzeyleri toplam puan ortalamalarının =22,8776 olması neticesinde orta seviyede benlik saygı düzeylerine sahip oldukları, atılganlık puan ortalamalarının ise =10,2245 olması neticesinde ise yüksek seviyede atılganlık düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Üniversite öğrencisi, benlik Saygısı, atılganlık. | |
dc.description.abstract | This study has been made to detect the self-esteem and assertiveness levels of the student who studying in different departments university. The sample of the study consists of total 392 students who studying in different departments of Karamanoğlu Mehmetbey University between 2015-2016 academic year.In this research, in order to measure levels of the self-esteem of the students, Turkey Rathus assertiveness scale was used as a data colection tool which it was developed by Rosenberg (1965) and transfered into Turkish by Çuhadaroğlu (1986), other self-esteem scale was developed by Rathus (1973).As a result of the survey it was found that the students who porticipated the study have moderate levels of te self-esteem total score =22,8776. Yet, their levels of assertivenes was found high high as total score =10,2245.Keywords: University student, self-esteem, assertiveness | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin benlik saygı düzeyleri ile atılganlık düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Student of the university levels of the self-esteem with assertiveness levels investigation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Assertiveness | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Self esteem | |
dc.identifier.yokid | 10113137 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443033 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |