Kadına şiddeti önlemeye yönelik bir eğitimin etkisi: Karaman (Aile hekimliği birimleri) örneği
dc.contributor.advisor | Açıkalın Rashem, Oya | |
dc.contributor.author | Yalçin, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:50:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:50:06Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99950 | |
dc.description.abstract | Kadına yönelik şiddet, son yıllarda görünürlüğü artan, yaygınlığı ve etkileri giderek daha fazla anla¬şılan bir olgudur. 2016 yılında Karaman'da yapılan bu çalışmada, birinci basamak aile hekimliği birimlerinde görevli 126 sağlık çalışanına, kadına yönelik şiddeti önleme hedefi doğrultusunda bir eğitim verilmiştir. Bu eğitimin sağlık çalışanlarının toplumsal cinsiyet eşitsizliği tutumlarına ve hizmet sunumu bilgilerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada ön test-son test tek gruplu model ilkeleri uygulanmıştır. Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen eğitim modülleri ve veri toplama araçları her iki testte de kullanılmıştır. Toplanan veriler nicel teknikler aracılığıyla analiz edilmiştir. Bulgularda, katılımcıların tutum ve bilgilerinde istatistiksel yönden anlamlı düzeyde farklılık tespit edilmiştir. Bu sonuçlar cinsiyet eşitliği yönünden anlamlı bir değişme sağlandığını göstermektedir. Bir günlük eğitim neticesinde bu tutum ölçeğinde gözlenen değişimler, sağlık çalışanlarında toplumsal cinsiyet düzeni içerisinde yeni bir farkındalığın oluşmakta olduğunu ortaya koymuştur. Bilgilenmenin, şiddet gören kadınlara yönelik hizmetlerin nasıl verileceği konusundaki belirsizlikleri azalttığı söylenebilir. Oluşan farkındalığın getirdiği güvenle, sağlık çalışanlarının daha fazla sorumluluk alarak şiddet mağduru kadınları daha fazla sahiplenmeleri beklenmektedir. | |
dc.description.abstract | Violence against women is a fact that is recently increasing in visibility, and understood its prevalence and effects in time. In this study, carried out in Karaman in 2016, 126 health workers working in primary health care units were given training on prevention of violence against women. In this training, it is aimed to investigate the effect of health workers on gender inequality attitudes and service delivery information. In the study, one-group model principles of pre-test and post-test were applied. Training modules and data collection tools developed by the General Directorate of Women's Status were used in both tests. The collected data were analyzed through quantitative techniques. In the findings, statistically significant difference in the attitudes and values of the participants were determined. These results indicate that there achieved a meaningful change in gender equality. As a result of one day training, the changes observed in the scale of this attitude revealed that new awareness of health workers is evolving in the context of the system of social gender. It can be said that the enlightenment reduces the uncertainties in providing services violated women. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Kadına şiddeti önlemeye yönelik bir eğitimin etkisi: Karaman (Aile hekimliği birimleri) örneği | |
dc.title.alternative | An education's effect on prevention of violence against women: The case of Karaman (Family medical care centers) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-21 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Domestic violence | |
dc.subject.ytm | In service training programs | |
dc.subject.ytm | Allied health personnel | |
dc.subject.ytm | Social health | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.subject.ytm | Health personnel | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Equality of women and men | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 10179500 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497141 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Sosyoloji Bilim Dalı |