İlkokul sınıf öğretmenlerinin işe yabancılaşma düzeyleri: Karaman örneği
dc.contributor.advisor | Açıkalın Rashem, Oya | |
dc.contributor.author | Köse, Önder | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:49:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:49:43Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99938 | |
dc.description.abstract | Günümüzde iş yaşamı, bireyin yaşantısının önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Çalışanların sorunlarının sosyolojik olarak ele alınması bu açıdan büyük önem arz etmektedir. Çalışanların en önemli problemlerinden biri çalışanın işine yabancılaşmasıdır. Bu çalışmanın amacı; ilkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerinin işe yabancılaşma düzeylerini ve çeşitli sosyo-ekonomik değişkenlere göre nasıl değişim gösterdiğini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla Karaman'da 100 öğretmenin özellikleri ve yaşam koşulları yapılan bir anket aracılığıyla saptanmıştır. Ankette, Elma(2003)'nın geliştirmiş olduğu `Öğretmenlerin İşe Yabancılaşma Ölçeği` kullanılmıştır. Veriler niceliksel analize tabi tutulmuştur. Yapılan testler bulguların kabul edilebilir ölçüde güvenilir ve geçerli olduğunu göstermektedir. Bulgular, öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine değil fakat belli ölçüde çalıştıkları okul ortamına yabancılaştıklarına işaret etmektedir. Ayrıca köy ortamlarının kentlere göre yabancılaşmayı tetikleme ihtimalinin daha fazla olduğu bulgulanmıştır. | |
dc.description.abstract | Work life in contemporary world comprises an important part of individuals' lives. Addressing the problems of employees sociologically is of great importance in this respect. One of the most important problems is the alienation of employees from work. The aim of this study is to reveal the alienation level of primary school teachers from their work by various socio-economic variables. To this end, 100 teachers' life conditions were identified in Karaman through a survey. The scale called `Teacher's Work Alienation` which was developed by Elma (2003) was used in the questionnaire. Data were analysed quantitatively. The tests indicate that the extent of the findings can be considered reliable and valid. The findings indicate that teachers are not alienated from their profession, but to some extent, from the school environment in which they work. In addition, the findings suggest that isolated rural rather than urban enviromnets are more alienating. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | İlkokul sınıf öğretmenlerinin işe yabancılaşma düzeyleri: Karaman örneği | |
dc.title.alternative | Levels of alienation from work: the case of primary school teachers in Karaman | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-26 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Work alienation | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10205927 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 514543 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |