Show simple item record

dc.contributor.advisorÖz, Murat
dc.contributor.authorÖzkaynak, Medine
dc.date.accessioned2020-12-06T11:49:30Z
dc.date.available2020-12-06T11:49:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99932
dc.description.abstractSatın alma niyeti bir şeyi almaya karar verme aşamasında ortaya çıkar. Satın alma davranışı da bu niyetin eyleme dönüştürülmüş hali şeklinde söylenebilir. Satın almaya etki eden birçok faktör bulunmaktadır. Psikolojik, sosyal, kişisel faktörler de bunlardandır. Sürekli değişen ve hızlanan teknoloji, bilinçlenen tüketici, sosyal medya, ürün çeşidinin fazlalaşması gibi faktörlerin etkili olduğu satın alma da, değişen davranışlar ile birlikte bilinçlenen pazarlamacılar ortaya çıkmaya başlamaktadır. Değişen davranışlar artık çeşitli yollarla işletmelerin eline geçmekte ve müşteri istediğini değil işletmenin ve modanın ortaya koyduğu ürünü tercih etmeye başlamaktadır. Dindarlık olgusu da burada devreye girmekte ve çoğu tüketici dinlerine uygun olanı değil piyasada olanı dinlerine uygulamaya başlamaktadır. Moda ile birlikte değişen, çeşitlenen, geliştiği düşünülen giyim anlayışı tesettüre de yansımış ve neyi niçin giydiğimiz unutulur hale gelmiştir. Tüketim denen olgu israfa yol açmış ve işletmelerin lehine dönmüştür.Tesettür ve moda iç içe geçtikçe genişleyen pazar payı; işletmeler, özellikle de tesettürlü kadınlara yönelik üretim yapan işletmeler için oldukça iyi sonuçlar doğurmaktadır. Genellikle seçkin-zengin kesimin tercih ettiği birçok marka ve ürün piyasa çıkmaktadır ve fiyatları da gereğinden fazla olmaktadır. Satın alma davranışını değiştiren tüketici artık modaya uygun giyinmeye başlamaktadır. Böylelikle tesettürde moda ortaya çıkmakta ve başı kapalı mankenlerle yapılan defileler, çıkarılan dergiler gibi birçok faktör tesettürde modayı geliştirmekte ve geniş kitlelere duyurmaktadır. Özellikle genç kesimin dikkatini çekmek için ihtiyaca yönelik üretimler tesettüre uyarlanarak üretilmeye çalışılmaktadır.Çalışmada, dindarlık ve tesettür modasının satın alma niyeti üzerindeki etkisine bakılmış ve kadınların satın alma niyetlerinde tesettür modasına ne kadar önem verdikleri ölçülmeye çalışılmıştır.Çalışma kapsamında Karaman ilinde yaşayan 405 kişiye yönelik bir anket yapılmış ve elde edilen verilere SPSS programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, dini tutumun ve dinin yararlı olduğu düşüncesi satın alma faktörlerini anlamlı bir şekilde etkilediğinin, din tutumu ve dinin yararlı olduğu düşüncesi inanca göre ürün işletme tercihini anlamlı bir şekilde etkilediğini ve dinin yararlı olduğu düşüncesinin ürün standardına göre giyimi anlamlı bir biçimde etkilediği görülmektedir. Modaya yönelik olumlu tutum satın alma da bilgi toplama faktörünü, satın alma kararını anlamlı bir şekilde etkilemekte, moda ilgilenim düzeylerine yönelik tutumlar katılımcıların tesettürlü ve tesettürsüz olma özellikleriyle anlamlı bir farklılık göstermektedir. Dini hassasiyete yönelik tutumlar tesettürlü olma ve olmama özellikleriyle, yaş gruplarına yönelik anlamlı bir farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Tesettür, moda, satın alma, din, dindarlık
dc.description.abstractThe intention to buy occurs during the decision to buy something. Purchasing behavior can also be defined as a conversion of this intention into action. There are many factors which also include psychological, social, and personal factors that influence buying. Factors such as constantly changing and accelerating technology, conscious consumers, social media, increasing product variety affect purchasing and conscious marketers are also beginning to emerge with changing behavior. Changing behaviors are now in the hands of businesses in various ways and costumers prefer the product that the business and the fashion show, not what they want. Religiosity is also being introduced here and most consumers are starting to apply what is in the market to their religion, not what is appropriate for their religion. The sense of dressing which is diversified, changed and thought to developed with fashion is reflected in the hijab and main aim of what we wear has become forgotten. The phenomenon called consumption has led to the waste and has turned out to businesses' advantage. Expanding market share as hijab and fashion interlock, give beter results for businesses especially those engaged in production for women who are in hijab. Many brands and products that are generally preferred by the elite-rich class come onto the market and prices are more than convenient price. The consumer who changes purchasing behavior is now beginning to wear fashionable clothes. Thus, fashion emerges in hijab and fashion shows made with veiled models, published magazines and many other factors are developing the hijab fashion and making it reach to large masses. In order to attract the attention of the younger generation, especially need-based productions are being tried to be produced by adapting the hijab. So now it is being dressed up according to syle not according to the religious duty and this is called fashion.In this study, the influence of religiosity and hijab fashion on intention of buying is examined and how much importance given by women to hijab fashion on intention of buying is tried to be measured.Within the scope of the study, a survey was conducted for 405 people living in Karaman province and collected data are analyzed by SPSS. As a result of the analyzes; religious attitude and thought that religion is useful affect purchasing factors significantly; religious attitude and thought that religion is useful affect business product choice significantly; thought that religion is useful affect clothing according to product standard. Positive attitude towards fashion affect information gathering factor in purchasing and purchasing decision significantly. Attitudes towards the levels of fashion interest show a significant difference with the characteristics of the participants being veiled and unveiled. Keywords: Hijab, fashion, buying, religion, religiosityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDindarlık ve tesettür modası eğiliminin satın alma niyeti üzerindeki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-21
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligiousness
dc.subject.ytmTesettur
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10191396
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504679
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess