Show simple item record

dc.contributor.advisorEsen, Hüseyin Tolga
dc.contributor.authorMuştu, Tufan
dc.date.accessioned2020-12-06T11:49:05Z
dc.date.available2020-12-06T11:49:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99919
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı lise düzeyi kız öğrenciler ile 8 hafta düzenli olarak yapılan kor antrenmanın öğrencilerin denge gelişimine etkisini araştırmaktır.Çalışmaya Osman Nuri Yalman Anadolu Lisesinde öğrenim gören 10 deney grubu ve 10 kontrol grubu olmak üzere toplam 20 gönüllü kadın katılımcı dahil edildi. Araştırmada ön-test son-test desenli deneysel yöntem kullanılmış olup, deney grubuna 8 hafta boyunca haftada 3 gün kor antrenman uygulanmış, kontrol grubuna ise herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS (Ver.20) paket programı kullanılmıştır. Analiz öncesi normallik dağılımı skewness-kurtosis ve histogram kullanılarak belirlenmiş, anlamlılık düzeyi ise Greenhouse-Geisser ve Two-Way Repeated Measures of Anova değerlerine göre kontrol edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre her iki gurubun ön test ve son test denge değerleri arasında anlamlı fark tespit edilmiştir (F(2.69. 48.36)= 42.25. p<.05). Grupların 8 yöndeki son test denge değerleri anlamlı düzeyde yükselmiştir. İki gurup arasındaki son test denge puanları karşılaştırıldığında deney grubu katılımcılarının son test denge değerleri anlamlı düzeyde kontrol grubu katılımcılarından yüksektir(F(1. 18)= 6.20. p<.05). Sonuç olarak; lise düzeyi kız öğrencilere 8 hafta süre ile haftada üç gün uygulanan kor antrenmanın denge performansı üzerinde olumlu etki yapabileceği söylenebilir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to search core exercise's affect which is done regulary with female students for 8 weeks on students balance programs.20 volunteer female participants who are students of Osman Nuri Yalman High school (ten of them were experimental group and ten of them were control group) were included in the study. In the survey, experimental method with pretest-posttest desing was used. Core exercise was applied on experimental group three days a week during 8 weeks on the other hand no exercise was done with control group. SPSS (Ver.20) packet program was used while analyzing datas statistically. Before the analysis, normality distribution was determined by being used skewness-kurtosis and hitogram and significance level was controlled according to the greenhouse-geisser and two-way repeated measures of anova values. According to the results of the survey, significant difference was found between two groups' pre-test-post-test balance values (F(2.69. 48.36)= 42.25. p<.05). The post-test balance values of the group in 8 directions increased significantly. When the pos-test balance values between the two groups were compared, the post- test balance values of the experimantal group participants were significantly higher than the control group participants(F(1. 18)= 6.20. p<.05).Consequently; it can be said that core training applied to the high school level female students three days a week for 8 weeks can have a positive effect on balance performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleLise düzeyi kız öğrencilere uygulanan sekiz haftalık kor antrenmanın denge üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of core exercise which was applied on the female high school students for eight weeks on balance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-21
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGirl students
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmEquilibrium
dc.subject.ytmCore exercise program
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10227433
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533494
dc.description.pages52
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess